Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede
Logo van Gemeente Wijk bij Duurstede

P&O Adviseur

Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland

Sluit over 13 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je bent iemand met een verbindend vermogen die van nature creatief meedenkt over kansen, mogelijkheden en oplossingen op het gebied van HR. Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent een prettige en doortastende gesprekspartner voor collega’s en leidinggevenden.

Concreet werk je aan:

  • Advisering van een aantal teams bij P&O vraagstukken. Je bent sparringpartner voor leidinggevenden als het gaat om in-, door en uitstroom, verzuim en alle andere voorkomende P&O onderwerpen.

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor een aantal P&O onderwerpen/projecten. Denk daarbij aan implementatie en realisatie van personeelsbeleid, actualisatie van het inhuurbeleid en opleidingswensen.

  • Met jouw frisse blik signaleer je verbeterkansen en draag je proactief verbetervoorstellen aan om het team beter te laten draaien. De basis op orde krijgen is daarbij een kernactiviteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur binnen het vakgebied HR of P&O.

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau Human Research Management;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur binnen het vakgebied HR of P&O;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van HR/P&O binnen een overheidsinstantie.

Competenties

  • Je bent een prettige gesprekpartner;
  • Je bent communicatief vaardig in schrift en taal;
  • Je bent creatief en meedenkend;
  • Je bent proactief;
  • Je hebt verbindend vermogen;
  • Je hebt overtuigingskracht en kunt jezelf goed uitdrukken.

Organisatie en team

Organisatie

Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven 
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.

Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.

Team

Het team bestaat uit een medewerker personeels- en salarisadministratie, een adviseur werving & selectie, een adviseur arbeidsvoorwaarden en rechtspositie en twee P&O-adviseurs. Naast het adviseren van teamleiders en domeinmanagers, richt het team zich op het versterken van aantrekkelijk werkgeverschap en het op orde brengen van de basis, zoals grip krijgen op het ziekteverzuim, uniforme advisering en uitvoering van projecten.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 januari 2026, van 09.00 tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  • Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr