Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
Logo van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)

Interne controller

Stadsplein 1B, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent verantwoordelijk voor de interne controle van WIL. Je bent primair het gezicht en aanspreekpunt voor de interne controle. Als interne controller adviseer je over en ontwikkel je beleid op een breed vakgebied. Je controleert of we als organisatie in control zijn en of risico’s voldoende zijn afgedekt met interne beheersingsmaatregelen. Een belangrijk onderdeel van jouw functie is het afgeven van een rechtmatigheidsverantwoording.

Als interne controller voer je controlewerkzaamheden uit die nodig zijn om tot een rechtmatigheidsverantwoording te komen. Hierbij kan je denken aan SiSa (Single Information Single Audit), risicoanalyses en de specifieke criteria voor de rechtmatigheidsverantwoording. Je adviseert over vraagstukken en processen die tactisch dan wel operationeel van aard zijn en die worden gestuurd door beleidsmatige keuzes binnen het vakgebied. Tevens zorg je voor de uitvoering en implementatie van vraagstukken en processen.

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Analyses van procesbeschrijvingen uitvoeren;

  • Risico’s opsporen in procesbeschrijvingen en adviseren over de beheersing hiervan;

  • Toezien op de implementatie van de risicobeheersmaatregelen;

  • Verbijzonderde interne controle (VIC)-plannen opstellen en dit vertalen per proces in de IC programma’s;

  • In contact met de accountant de Interne controles uitvoeren;

  • Rapportages met bevindingen opstellen en adviseren over de te nemen maatregelen;

  • Bewaken van belangrijke wijzigingen in wet- en regelgeving en het mede bewaken van de implementatie hiervan;

  • Je treed op als sparringpartner en houd je verbinding met collega’s die zich bezighouden met controles in de tweede lijn.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde financiële HBO opleiding (Bedrijfseconomie/Accountancy/Bedrijfskunde);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de verbijzonderde interne controle (VIC), jaarrekeningcontrole en accountantscontrole binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare kennis en werkervaring van algemene inrichtingsprincipes, administratieve organisatie en controlemaatregelen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de verbijzonderde interne controle (VIC) jaarrekening controle en accountantscontrole binnen een overheidsinstelling (50 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Interne controller bij een Gemeenschappelijke Regeling (GR) (25 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring van algemene inrichtingsprincipes, administratieve organisatie en controlemaatregelen (25 punten).

Competenties

  • Kritisch

  • Analyserend vermogen

  • Kennis van interne controle en risicomanagement

  • Overtuigingskracht

  • Proactief en resultaatgericht

  • Nauwkeurigheid en zorgvuldigheid

Organisatie en team

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Werk en Inkomen Lekstroom heeft er voor gekozen om administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met administratieve partner. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan administratieve partner middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de Wijziging Leidraad Invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal administratieve partner 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal administratieve partner 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Opdrachtnemer heeft de mogelijkheid om met eigen ‘mobile devices’ te werken zoals een laptop en telefoon. Indien hiervoor gekozen wordt zal de Gemeenschappelijke regeling Werk en Inkomen Lekstroom géén telefoonkosten vergoeden voor de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr