Coordinator Communicatie

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

12 jun 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!  

Opdracht
Als Coördinator Communicatie bij onze gemeente geef je richting aan het communicatiebeleid én steek je zelf de handen uit de mouwen. Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het kleine, maar bevlogen communicatieteam (5 collega’s). Het sociaal domein en duurzaamheid zijn jouw speciale aandachtsgebieden. Je werkt hiervoor nauw samen met collega’s uit het sociaal domein en andere beleidsvelden.
Jij zorgt ervoor dat onze communicatie – zowel intern als extern – helder, doordacht en mensgericht is. Je werkt aan projecten die impact hebben op het leven van onze inwoners, zoals jeugdzorg, maatschappelijke ondersteuning en ons dorpenbeleid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Communicatie adviseur;

Gunningscriteria (weging)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie, Journalistiek of Letteren (30 punten);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Coördinator (functioneel leidinggevende) in een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig adviseren op gebied van sociaal domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met advisering aan bestuursleden (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties
- Uitstekende adviesvaardigheden;
- Teamplayer;
- Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
- Resultaatgericht;
- In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing;
- In staat om te werken volgens het digital by design-principe

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg. Werken op maandag, dinsdag en vrijdag hebben de voorkeur.

De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 van 11.30-14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Het aangeboden uurtarief is van toepassing op de gehele loopduur van de opdracht (inclusief verlengingen).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur