Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Wierden
Logo van Gemeente Wierden

Clubondersteuner

Gemeente Wierden

Pouliestraat 3, 7642 EB Wierden, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Voor 2026 heeft de gemeente Wierden behoefte aan een zelfstandig opererende clubondersteuner die fungeert als laagdrempelig aanspreekpunt voor sportverenigingen en andere sport- en beweegaanbieders. De clubondersteuner heeft onder andere de volgende deeltaken en werkzaamheden:
    • Ondersteunen van sportaanbieders bij vraagstukken rondom vitaliteit, zoals ledenontwikkeling, vrijwilligersbeleid, sociale veiligheid, samenwerking en financiële toekomstbestendigheid.
    • Signaleren van kansen, ondersteuningsmogelijkheden en subsidieregelingen, en het waar nodig begeleiden van sportaanbieders bij aanvragen.
    • Organiseren en faciliteren van ontmoeting en kennisdeling, waaronder:
      • minimaal twee sportontmoetingen voor sportaanbieders in de gemeente Wierden;
      • minimaal twee netwerkbijeenkomsten voor ondernemende sportaanbieders.
    • Ondersteunen van sport- en beweegaanbieders bij het ontwikkelen, organiseren en versterken van initiatieven voor doelgroepen met een hogere drempel tot sport en bewegen, zoals ouderen en unieke sporters.
    • Versterken en onderhouden van netwerken tussen sportaanbieders, maatschappelijke organisaties, gemeentelijke partners en regionale structuren.
    • Het adviseren van de gemeente over relevante ontwikkelingen binnen het sport- en beweegdomein, kansen en signalen vanuit het veld.
    • Het organiseren, in samenwerking met de gemeente, van het jaarlijkse Sportgala.
    • Bijdragen aan communicatie richting sportaanbieders, onder meer over ondersteuning, bijeenkomsten en actuele ontwikkelingen.
    • Opstellen van een jaarverslag op hoofdlijnen over voortgang, activiteiten, trends en aanbevelingen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als eventmanager sport;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als clubondersteuner bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het adviseren van clubs en gemeenten op sociale veiligheid (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het organiseren van diverse evenementen op het gebied van sport bij een gemeente (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het adviseren van relevante ontwikkeling in het sport- en beweegdomein binnen een gemeente (30 punten).

Competenties

  • Doorzettingsvermogen;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Organiseren;
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Gemeente Wierden

Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners én organisatie. Onder de noemer ‘Expeditie Wierden’ willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!

Team

Binnen de afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling zijn alle taken en functies samengebracht die betrekking hebben op het sociaal domein, zowel beleidsmatig als in de uitvoering, van onderwijs, jeugd, ondersteuning, zorg, participatie en gezondheid tot kunst, cultuur en sport. Al deze onderdelen werken samen in een dynamisch team van bevlogen mensen, waarin hun krachten worden benut en zij worden ondersteund waar nodig. De Maatschappelijke Agenda 2022-2026 is het kompas met opgaven in het sociaal domein waar de gemeente de komende jaren vooral op wil sturen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 19 december 2025, 14:11 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: In overleg

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Overige informatie

Gemeente Wierden heeft er voor gekozen om administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met administratieve partner. U zal in casu factureren aan administratieve partner middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr