Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Deventer
Logo van Gemeente Deventer

Integraal Schuldhulpverlener aandachtsgebied kindgedupeerden toeslagenaffaire

Grote Kerkhof, 7411 KZ Deventer, Nederland

Sluit over 12 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

19 jul 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als integraal schuldhulpverlener ondersteun je inwoners van de gemeenten Deventer en Olst-Wijhe bij financiële problemen en werk je samen met hen aan duurzame oplossingen. Je houdt overzicht, begeleidt trajecten en biedt duidelijkheid in complexe situaties.

Werkzaamheden

Als integraal schuldhulpverlener ondersteun je inwoners met financiële zorgen of problematische schulden. Je voert intakes, brengt de situatie in kaart en maakt samen met de klant een concreet plan van aanpak. Daarbij werk je volgens de principes van stress-sensitieve dienstverlening. Je onderzoekt oorzaken van schulden, geeft advies over financiële mogelijkheden en begeleidt inwoners tijdens msnp- of WSNP-trajecten. Ook handel je crisissituaties af en schakel je wanneer nodig met gespecialiseerde instanties. Met jouw inzet help je inwoners weer ruimte en perspectief te vinden.

De kinderen van gedupeerden van de toeslagenaffaire zijn een aparte doelgroep voor schuldregelingen. Je richt je in eerste instantie op hen. Dit vraagt affiniteit met de problematiek van deze mensen. Je werkt nauw samen met de consulenten die de brede ondersteuning uitvoeren.

Eisen

Minimale vereisten

  • Een relevante hbo-opleiding (bijv. SJD of Social Work);
  • Minimaal 3 jaar ervaring als schuldhulpverlener, gericht op het zelfstandig behandelen van dossiers;
  • Kennis van de NVVK-gedragscode, relevante wetgeving, het socialezekerheidsstelsel en ervaring met Allegro;
  • Ervaring met intake, begeleiding, msnp-/WSNP-trajecten en het toepassen van wettelijke instrumenten zoals moratorium of dwangakkoord;
  • Affiniteit met gedupeerden van de toeslagenaffaire.

Vereisten/knock-out criteria

  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden. Een ZZP’er via tussenkomst, waar een bureau een vergoeding voor ontvangt, wordt gezien als rechtstreeks.
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD of social work;
  • Aantoonbare kennis van de NVVK gedragscode;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener;

Wensen en competenties

Wensen (Gunningscriteria)

  • Aantoonbare werkervaring met Allegro;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Kinderopvangtoeslagaffaire, benoem dit duidelijk in het CV;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met MSNP-/WSNP trajecten;

Competenties

  • Coachend
  • Communicatief
  • Plannen & organiseren
  • Professioneel
  • Cultuur sensitief
  • Analytisch
  • Stress bestendig
  • Stress sensitief

Organisatie en team

Organisatie
Groots denken, gewoon doen
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.

Team Meldpunt Toeslagen en Team Uitvoering Schuldhulpverlening & Budgetbeheer
Het Meldpunt Toeslagen bestaat uit 4 medewerkers. Zij voeren de vrede ondersteuning uit. Je werkt samen voor het schuldregelen met collega schuldhulpverleners uit Team Uitvoering Schuldhulpverlening & Budgetbeheer. Dit zijn ongeveer 40 collega’s.

De sfeer is betrokken en professioneel, met een grote bereidheid tot samenwerken. Wat ons typeert? Onze mensgerichte benadering, vakinhoudelijke groei en nauwe samenwerking met beleid en andere uitvoerende teams. We zijn volop in ontwikkeling: op dit moment professionaliseren we onze werkprocessen en besteden we extra aandacht aan stress-sensitieve gespreksvoering.

Daarom kiezen voor Deventer
Deventer, de stad en onze dorpen zitten in ons hart. De plek waar mensen wonen, werken, ondernemen en ontspannen. Waar we samenwerken voor én met Deventenaren aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen. We zorgen ervoor dat iedereen zich thuis voelt en kan groeien. Waar iedereen ertoe doet. De plek waar we trots op zijn. Werken bij de gemeente Deventer betekent meer dan alleen plannen maken. We gaan de deur uit, de stad en dorpen in, staan open, onderzoeken, proberen en maken dingen mogelijk. We denken groots en doen gewoon. Met opgestroopte mouwen aan de slag. We experimenteren, leren en doen wat nodig is om Deventer vooruit te helpen. Samen zetten we hoofd, hart en handen in voor onze prachtige gemeente. Betrokken, Verantwoordelijk en Daadkrachtig. Dat zijn wij. Dat ben jij.  

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026, 10:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: We kiezen op basis van ons werk wat een handige werkplek is. Soms is dat kantoor, een andere keer thuis, maar ook op locatie in de wijk, bij bewoners, organisaties of partners. We behouden het goede van thuiswerken en brengen dit in balans met werken op kantoor of een andere locatie. Dit noemen we toekomstgericht werken: we willen met plezier, veilig, in balans en effectief werken.

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

  • Gemeente Deventer heeft ervoor gekozen om een administratieve partner in te zetten. Na gunning verzorgt deze administratieve partner derhalve de contractafhandeling en urenregistratie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja (mits uitzondering)
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Er mag slechts één partij verantwoordelijk zijn voor de levering van de professional, zonder tussenkomst van derden of onderaannemers. De gehele uitvoering moet in eigen beheer plaatsvinden.
  • De overeenkomsten, gedragscode, geheimhoudingsverklaring en brochure SROI is beschikbaar bij het aanbieden van de kandidaat in het bestand inkoopvoorwaarden.
  • Gemeente Deventer hanteert een SROI vereiste voor opdrachtnemer bij een bereikte opdrachtwaarde van € 300.000,- of hoger berekend over twee contractjaren. Zie toelichting in brochure SROI.
  • De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr