De Hofte 7, 7471 DK Goor, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
22 dec 2025Als Financieel Coördinator Werk en Inkomen zorg je voor een goed georganiseerde, betrouwbare en rechtmatige financiële administratie binnen Werk & Inkomen. Je vervult een verbindende rol tussen de uitkeringsadministratie en de financiële verwerking daarvan en bent verantwoordelijk voor de kwaliteit, continuïteit en verantwoording van de sociale uitkeringen. Je bewaakt budgetten en levert tijdig en correct gegevens aan voor de begroting, jaarrekening en bestuursrapportages. Hierbij stem je nauw af met de Business Controller Sociaal Domein, zodat management en bestuur kunnen vertrouwen op juiste en volledige informatie. Daarnaast controleer en verwerk je (bulk)facturen en genereer je management- en sturingsinformatie in overleg met leidinggevenden en beleidsadviseurs.
Een belangrijk onderdeel van je werk is het uitvoeren en coördineren van financieel-administratieve controles, waaronder:
Daarnaast stel je de verantwoording richting het ministerie op welke de basis vormt voor de vaststelling van de BUIG-uitkering. Ook zorg je voor de volledigheid van de dossiers binnen de SiSa-regelingen waarvoor je verantwoordelijk bent.
Het onderscheidende aan jouw rol als Financieel Coördinator Werk en Inkomen is dat je de financieel-administratieve werkzaamheden binnen het team coördineert. Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van de sociale uitkeringen, fungeert als vraagbaak en klankbord voor collega’s en neemt deel aan overleggen over financieel-administratieve aspecten van (nieuwe) werkprocessen. Met jouw analytisch vermogen signaleer je knelpunten en doe je actief voorstellen ter verbetering van processen en werkwijzen.
Met jouw gestructureerde en nauwkeurige aanpak draag je bij aan een sterke financiële basis binnen het sociaal domein.
Gemeente Hof van Twente
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.
Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 2 personen
Overig algemeen:
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hof van Twente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hof van Twente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hof van Twente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Onze administratieve partner heeft er voor gekozen om een administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee administratieve partner
De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr
Is hybride werken mogelijk: Nee