Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hof van Twente
Logo van Gemeente Hof van Twente

Financieel Coordinator Werk en Inkomen

Gemeente Hof van Twente

De Hofte 7, 7471 DK Goor, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Financieel Coördinator Werk en Inkomen zorg je voor een goed georganiseerde, betrouwbare en rechtmatige financiële administratie binnen Werk & Inkomen. Je vervult een verbindende rol tussen de uitkeringsadministratie en de financiële verwerking daarvan en bent verantwoordelijk voor de kwaliteit, continuïteit en verantwoording van de sociale uitkeringen. Je bewaakt budgetten en levert tijdig en correct gegevens aan voor de begroting, jaarrekening en bestuursrapportages. Hierbij stem je nauw af met de Business Controller Sociaal Domein, zodat management en bestuur kunnen vertrouwen op juiste en volledige informatie. Daarnaast controleer en verwerk je (bulk)facturen en genereer je management- en sturingsinformatie in overleg met leidinggevenden en beleidsadviseurs.

Een belangrijk onderdeel van je werk is het uitvoeren en coördineren van financieel-administratieve controles, waaronder:

  • Het opstellen en controleren van journaalposten, inclusief de aansluiting met het financieel systeem;
  • Controle en analyse van tussenrekeningen;
  • Controle op invorderingen en juiste financiële verwerking;
  • Verantwoordelijkheid voor het voorbereiden en aanleveren van dossiers voor het jaarlijkse boekenonderzoek door de Belastingdienst;

Daarnaast stel je de verantwoording richting het ministerie op welke de basis vormt voor de vaststelling van de BUIG-uitkering. Ook zorg je voor de volledigheid van de dossiers binnen de SiSa-regelingen waarvoor je verantwoordelijk bent.

Het onderscheidende aan jouw rol als Financieel Coördinator Werk en Inkomen is dat je de financieel-administratieve werkzaamheden binnen het team coördineert. Je bewaakt de voortgang en kwaliteit van de sociale uitkeringen, fungeert als vraagbaak en klankbord voor collega’s en neemt deel aan overleggen over financieel-administratieve aspecten van (nieuwe) werkprocessen. Met jouw analytisch vermogen signaleer je knelpunten en doe je actief voorstellen ter verbetering van processen en werkwijzen.

Met jouw gestructureerde en nauwkeurige aanpak draag je bij aan een sterke financiële basis binnen het sociaal domein.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Coördinator Werk en Inkomen binnen de sociale uitkeringen / uitkeringsadministratie
  • Aantoonbare kennis van de Participatiewet, BBZ, IOAW/IOAZ.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en controleren van journaalposten, inclusief de aansluiting met het financieel systeem (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met controle en analyse van tussenrekeningen (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met controle op invorderingen en juiste financiële verwerking (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite4SociaalDomein (20 punten).

Competenties

  • Is analytisch sterk, gestructureerd, besluitvaardig en innovatief.
  • Administratief, communicatief en digitaal zeer vaardig;
  • Maakt nieuwe systemen en applicaties snel eigen;
  • Kan goed samenwerken en is flexibel, zorgvuldig en resultaatgericht;

Organisatie en team

Gemeente Hof van Twente
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.  

Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!   

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 9 januari 2026, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 2 personen

Overig algemeen:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hof van Twente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hof van Twente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hof van Twente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Onze administratieve partner heeft er voor gekozen om een administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de administratieve partner derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. U zal in casu factureren aan de administratieve partner middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.  

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. De VOG kan voor start vereist worden, of maximaal 8 weken na start gewenst zijn.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen middelen
  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  • Indexatie: Het uurtarief kan niet worden gewijzigd gedurende de gecontracteerde periode inclusief eventuele (afgesproken) verlengingen. Indien na twee jaar de inhuuropdracht wordt verlengd, dan is het mogelijk om het uurtarief te indexeren conform het CPI van de desbetreffende maand waarin de laatste verlenging eindigt.
  • Overnemen van kandidaat: Indien de Opdrachtgever de kandidaat in dienst wil nemen, hetzij gedurende of na afloop van de inhuuropdracht, dan legt Opdrachtnemer geen belemmeringen in de weg voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst tussen de Opdrachtgever en kandidaat mits de kandidaat minstens 26 weken werkzaamheden heeft verricht voor Opdrachtgever. Hierbij is Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd is aan Opdrachtnemer.

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  
 
Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

Fee administratieve partner  
De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma/di/wo/do/vr  
Is hybride werken mogelijk: Nee  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr