Medewerker Planning & Control

Verdilaan 7, 2671 VW Naaldwijk, Nederland

Sluit over 3 dagen
110 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze rol ben je, samen met enkele collegas, de regisseur van de planning en control producten. Daarnaast ben je aanjager van veranderingen, werk je verbetervoorstellen uit en begeleid je complexe projecten. Met jouw financiele kennis en ervaring binnen gemeentelijke instanties draag jij bij aan de verdere ontwikkeling van de afdeling Financieel beleid en advies

Jouw taken;

  • Je hebt een belangrijke rol in het tot stand komen van de P&C-producten, zoals de kadernota, begroting, de tussentijdse rapportages, de jaarrekening en eventuele overige rapportages;
  • Je regisseert samen met je collegas van P&C de planning van de P&C producten en voert de regie over de totstandkoming van de P&C producten of onderdelen daarvan binnen het team, richting het bestuur en naar de verschillende clusters;
  • Je bewaakt de kwaliteit van de P&C producten en regisseert procesverbeteringen op onderdelen zoals kapitaallastenberekening, kostenverdeling, opstellen van de gemeentebegroting (concern), gesloten circuits en kostendekkendheid belastingen en heffingen;
  • Je hebt een frisse blik ten aanzien van het efficienter inrichten van werkwijzen;
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van het team en de organisatie met betrekking tot de financiele kennis;
  • Je zorgt voor heldere informatieverstrekking en kennisoverdracht aan je collegas binnen het team en de organisatie. Denk hierbij aan nieuw of aangepast beleid, wet- en regelgeving of vernieuwde processen;
  • Je zorgt ervoor dat je continu op de hoogte bent van de laatste interne en externe ontwikkelingen en regelgeving op jouw vakgebied zoals BBV;
  • Nieuwe regelgeving vertaal je naar financiele en concernkaders. Samen met de collegas zorg je voor de invoering hiervan;
  • Je bent een belangrijke schakel tussen het subteam Verbijzonderde Interne Controle (VIC) en bent het aanspreekpunt voor de accountant
  • Je ziet kansen voor verbeteringen van de organisatie op P&C gebied en doet hiervoor voorstellen om deze in te voeren.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 110,55 (schaal 11) exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar in een coordinatorrol op het gebied van Planning & Control bij een gemeente;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van begrotingswijzigingen/deelbegrotingen;
  • Een afgeronde wo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar met de Verbijzonderde Interne Controle en implementatie van de rechtmatigheidsverantwoording;
  • Uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor 36 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde wo-bachelor opleiding in financieel/economische richting (10 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring de afgelopen 4 jaar met het verbeteren van processen in de planning en control cyclus, duidelijk weergeven in het cv (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2Financien, LIAS, Cognos en MS Office. Benoem duidelijk in het cv waar dit is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het opstellen van P&C-documenten en aantoonbare werkervaring met de BBV duidelijk weergeven in het cv (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur van het bestuur (directie, college en raad) (15 punten).

Competenties

  • Je bent een zelfstandige en doortastende verbinder.
  • Goed gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je beschikt over een sterk analytisch vermogen
  • Je bent resultaatgericht en communicatief sterk.

Organisatie en team

Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 110.000 inwoners een van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster BedrijfsvoeringDit cluster zorgt voor de solide bedrijfsvoering van gemeente Westland. Van personeel en financien tot juridische zaken: de 360 collegas in cluster Bedrijfsvoering zorgen dat het staat als een huis. Zo zorgt cluster Bedrijfsvoering ervoor dat de andere clusters het verschil kunnen maken voor de inwoners en bedrijven van onze gemeente.

TaakveldHet team Financieel beleid en advies is adviseur en partner voor de gemeentelijke organisatie en verbindt deze met de bestuurlijke opgaven. Het team van circa 30 collegas bestaat uit financieel adviseurs, P&C-advies, treasury, verbonden partijen, VIC (Verbijzonderde Interne controle) en medewerkers financien. Hun gezamenlijke ambitie is om blijvende meerwaarde te leveren aan de organisatie en het bestuur. Essentieel hierin is het politiek sensitief invullen van het adviseurschap, integraal denken en werken met oog voor het samenbrengen van verschillende belangen, opgavegericht werken en verbinden en het stimuleren van goed opdrachtgever- en opdrachtnemerschap.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie [of ander aantal] kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 augustus 2025 De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisenMaximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

WerkdagenDe opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vr.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

VragenVragen kunnen ingediend worden tot woensdag 30 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 31 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 1 augustus 2025, 12:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur