Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
30 sept 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
9 apr 2024Opdrachtomschrijving
Heb jij ruime ervaring als inkomensconsulent en heb jij een eigen visie op het vak? En wil je werken in een kleine wendbare organisatie met korte lijntjes? Dan hebben we bij de gemeente Westerwolde een mooie vacature voor jou!
Als inkomensconsulent ben je het aanspreekpunt voor onze inwoners die een beroep doen op de Participatiewet. Je hebt een gevarieerd takenpakket. Zo voer je (intake)gesprekken en verricht je huisbezoeken om het recht op bijstand (levensonderhoud en bijzondere bijstand) te beoordelen.
Je verzamelt relevante gegevens die input zijn voor jouw besluit over de inkomensvoorziening van de klant. Jij bent de schakel tot sociale zekerheid voor jouw klant: je informeert de klant over de toepassing van de relevante wet- en regelgeving, wederzijdse verplichtingen en procedures. In alle situaties werk je nauwkeurig en ben je altert op fraude. Jouw takenpakket bestaat verder uit het muteren en beëindigen van uitkeringen. Ook houd jij je bezig met het controleren van het recht op bijstand door tussentijdse onderzoeken te doen, het schrijven van rapportages, beschikkingen en overige correspondentie.
We zijn in Westerwolde gestart met een pilot gebiedsgericht werken. Je zal ook onderdeel worden van een gebiedsteam die sociaal domeinbreed naar complexe casuïstiek kijkt. Jij denkt hierin mee en deelt jouw casuïstiek met dit team.
Kandidaatomschrijving
Je hebt kennis van de Participatiewet en je hebt enige tijd ervaring als consulent. Je bent een professional met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent er aan gewend om zelfstandig te werken en een eigen caseload te voeren. Daarnaast ben je een teamspeler. Je hebt een resultaatgerichte en klantgerichte instelling met oog voor de juiste verhouding tussen kwaliteit en kwantiteit. Vanuit de wettelijke kaders lever je maatwerk. Uiteraard beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Je bent accuraat, analytisch, creatief en empathisch.
Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken staan gepland op dinsdag 23 april tussen 9.00 en 12.00 uur en woensdag 24 april 14.00 en 17.00 uur.
Dienstencategorie
Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening
CPV code
85000000-9 - Gezondheidszorg en maatschappelijk werk
Eisen
Bij deze opdracht zijn geen eisen geformuleerd.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 10 %
Beschikbaarheid
Zo snel mogelijk beschikbaar (Weging: 15 %)
Ervaring
Relevante kennis van en ervaring met de Participatiewet, bij voorkeur in de rol van inkomensconsulent. (Weging: 25 %)
Competenties
Verantwoordelijkheidsgevoel, zelfstandig en in teamverband kunnen werken, accuraat, analytisch, creatief,empathisch, resultaatgericht en klantgericht (Weging: 25 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In het interview wordt de werkervaring en de affiniteit met de functie van de kandidaat getoetst. (Weging: 25 %)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.