Senior Omgevingsvergunningverlener

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen?

Als senior vergunningverlener ben jij de proceseigenaar van (complexe) vergunningsprocessen en ben je verantwoordelijk voor de complete behandeling van de vergunningaanvraag binnen de geldende termijnen. Je herkent dwarsverbanden met andere processen en weet wanneer je (externe) adviseurs moet inschakelen in het proces, je neemt daarin een proactieve rol aan. Voor sommige plannen schuif je aan bij de omgevingstafel, om de beste strategie op het gebied van vergunningverlening te bepalen. Dat kan ook al in de fase van het vooroverleg zijn. Ook bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften lever je indien gewenst een bijdrage.   

Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, collega’s, leiding en geeft input omtrent stand van zaken van jouw caseload aan de coördinator. Je bent toegankelijk en reageert vlot op contactverzoeken.   

Als senior vergunningverlener breng je ook je expertise in bij integrale projecten. Dat kan door rechtstreekse deelname in het projectteam of door onderlinge afstemming met collega vergunningverleners. Ook het geven van voorlichting en informatie aan inwoners en ondernemers over regelgeving en procedures behoort tot je takenpakket.  

Als senior vergunningverlener omgevingsvergunningen werk je onder andere samen met collega vergunningverleners, casemanagers, toezichthouders en planjuristen. Binnen het team vindt je veel collegialiteit en wordt nauw samengewerkt.   

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde mbo opleiding niveau 4 in de richting van Bouw of Rechten;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Omgevingsvergunningverlener;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding ABW1.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bouw of Rechten (10 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding ABW2 (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (Senior) Omgevingsvergunningverlener (40 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met zaaksysteem InProcess en Centric Leefomgeving, maak duidelijk in het cv aantoonbaar waar deze werkervaring opgedaan is (15 punten).

Competenties

  • Jij hebt ruime ervaring als vergunningverlener.
  • Je hebt lef en durft scherpe vragen te stellen met een oplossingsgerichte aanpak.
  • In deze rol werk je niet alleen met inwoners maar ben je ook intern een senior gesprekspartner.
  • Integriteit, dienstverlening en passende communicatie horen daar voor ons bij.
  • Je bent een sparring partner voor je directe collegas;
  • Je bent communicatief sterk, je hebt overtuigingskracht;
  • Jouw bestuurlijke antenne staat aan.
  • Je bent proactief, resultaatgericht en ziet het belang om processen soepel en projectmatig te doorlopen;

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 26 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen in overleg

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur