Projectleider Verkiezingen

Raadhuislaan 1, 7981 EL Diever, Nederland

Sluit over 13 dagen
85 20 Drenthe

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Doel van de opdracht
De projectleider is verantwoordelijk voor de volledige voorbereiding, coördinatie en uitvoering van het verkiezingsproces voor de Tweede Kamerverkiezingen binnen de gemeente Westerveld. De inzet is tijdelijk en specifiek gericht op deze verkiezing.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opstellen en bewaken van een projectplan voor de verkiezingen;

  • Aansturen en ondersteunen van het interne verkiezingsteam;

  • Afstemming met de Kiesraad, leveranciers, regiogemeenten en interne afdelingen;

  • Bewaken van planning, budget, risico's en kwaliteit;

  • Zorgen voor tijdige en correcte uitvoering van alle wettelijke verplichtingen;

  • Evaluatie en overdracht na afloop van het verkiezingstraject

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Minimaal 3 aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot verkiezingen zoals Kieswet en AVG (benoem dit expliciet in het cv);
  • Beschikbaar voor gemiddeld 20 uur per week gedurende de periode augustus t/m november 2025;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het werkveld verkiezingen bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met verkiezingssoftware (implementatie) zoals Procura, SBA, SBM/SBL (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare afgeronde trainingen en/of cursussen met betrekking tot verkiezingen (Benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (10 punten);
  • Beschikbaar per 14 juli 2025 (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandig;
  • Durft beslissingen te nemen;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Kritisch;
  • Denkt in oplossingen;
  • Organiseren en plannen;
  • Nauwkeurig;
  • Samenwerken;
  • Verbindingen kunnen leggen;

Organisatie en team

Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren en faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hierarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collegas bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collegas. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 29 juli 2025 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 28 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een uurtarief van €85,- (excl. btw/incl. reiskosten). Dit uurtarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: werkdagen in overleg, minimaal 50% aanwezig op kantoor

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur