Senior financieel adviseur

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Sluit over 26 dagen
115 32 Groningen

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

  • Coördinatie en meewerken aan P&C-producten die in de periode augustus – januari aan de orde zijn zoals de decemberwijziging, begroting 2026 en voorbereiding perspectiefnota 2027; 

  • Financiële advisering op grotere  projecten  Daarbij valt te denken aan ons huisvestingsplan, Nij Begun en Masterplan Leek-Tolbert.

  • Werkt mee aan het verwerken van de circulaires/je verwerkt de circulaires.

  • Externe vertegenwoordiging bij P10 en VGG (Vereniging Groninger Gemeenten);

  • Uitwerken diverse financiële beleidsonderwerpen zoals onze liquiditeitsplanning en aanpassing financiële verordening.

Eisen

  • HBO opleiding in een relevante richting

  • 3 jaar ervaring in een gemeentelijke financiële omgeving als adviseur of coordinator

  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins aantoonbaar dichtbij waar het gebeurt.

  • Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing.

  • Geen ZZP-er. In de offerte dient benoemd te zijn en verklaard te worden dat de kandidaat in loondienst werkzaam is bij het bureau en geen ZZP-er is of anderszins onderbouwd te worden dat de opdracht voldoet aan de wet DBA.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs - Weging : 20 %

  • Duur gewerkt bij gemeente in taakveld Financiën - Weging: 25 %

  • Aantoonbare kennis BBV - Weging: 10 %

  • Eerder gewerkt in coördinerende functie - Weging: 20 %

  • Interview - Weging: 25 %

Competenties

  • Vakkennis (BBV)

  • Communicatief vaardig in rol van adviseur

  • Financieel onderlegd

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

  • Kennis van gemeentefinancien

  • Analytisch

  • Pro-actief

  • Duidelijk en meebewegen waar nodig

  • Aanpakker

Organisatie en team

Gespreksinformatie

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op donderdag 14 augustus

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Klik met het team team

  • Kennis van de gemeentelijke P&C proces en de onderlinge verbanden daarbinnen 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Toelichting op rooster
Minimaal 2 dagen fysiek op kantoor in Marum.
Werklocatie Zuidhorn moet ook regelmatig bezocht worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur