Financieel administratief medewerker Oekraine opvang

Raadhuislaan 8, 9665 JD Oude Pekela, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16 - 20 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze functie ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van Oekraiense vluchtelingen door hen te helpen met hun leefgeld en het beheren van hun financiele bijdragen. Je voert hiertoe ook zelfstandig gesprekken met Oekrainers. Je werkt in een dynamische omgeving waar je nauw samenwerkt met de managementassistent en de locatiemanagers.

Taken

  • Zorgdragen dat Oekraiense vluchtelingen tijdig hun leefgeld ontvangen.
  • Beoordelen van de noodzaak van een eigen bijdrage voor vluchtelingen met inkomsten in opvanglocaties.
  • Beheren van bestanden, inclusief het doorvoeren van wijzigingen en beeindigen van eigen bijdragen.
  • Rapporteren, opstellen van beschikkingen en verzorgen van overige correspondentie.
  • Actief afstemmen en samenwerken met andere functionarissen binnen de gemeente Pekela over financiele regelingen voor ontheemden uit Oekraine, met actuele kennis van relevante wet- en regelgeving en beleidskaders rondom tijdelijke bescherming, financiele ondersteuning en financiele bijdragen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een financiele functie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met aanvragen leefgeld.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een financiele functie in de afgelopen 5 jaar

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau in economische of financiele richting

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • In staat om verbinding te maken met de doelgroep

  • Resultaatgericht

  • Nauwkeurig

  • Samenwerken

Organisatie en team

De gemeente Pekela bestaat uit de kernen Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Boven Pekela en Bronsveen en telt ruim 12.000 inwoners. Het Pekelderdiep loopt als een lint door de 13 kilometer lange gemeente en heeft een centrale rol gehad in de ontwikkeling van de streek. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Dat heeft gemaakt dat de Pekelders trots zijn op hun gemeente en vanuit betrokkenheid bijdragen aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie 2022-2030, Pekela in beweging. Door haar ligging in het hart van Oost-Groningen is Pekela goed bereikbaar en heeft het een goed ontwikkelde infrastructuur. Het is een goede plek om te wonen, te werken en te recreeren. De ambtelijke organisatie is compact en wordt gekenmerkt door korte lijnen, snelle besluitvorming, brede functies en betrokkenheid. Een motivatiebrief is wenselijk en kan toegevoegd worden aan het cv (let op; dit moet worden samengevoegd tot 1 document).

Team

De gemeente Pekela heeft twee locaties voor de opvang van Oekrainers. Je komt in een team van woonbegeleiders, baliemedewerkers, huismeesters, beveiligers en vrijwilligers te werken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee
  • Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

  • Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • De werkdagen stemmen we in onderling overleg af.

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 31 juli 2025 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur