Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker vergunningverlening

Hooiweg 9, 9801 AJ Zuidhorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
70 36 Groningen

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als vergunningverlener kom je zeker niet in een gespreid bedje terecht, want we hebben de ambitie om de komende jaren binnen de gemeente zo'n 1600 nieuwe woningen te realiseren. Daarnaast hebben we een groot buitengebied met onder andere houtsingels, agrarische bedrijven en archeologische monumenten. Het is aan jou en je collega's om te helpen de ambities waar te maken en te zorgen dat de bijbehorende vergunningen worden verleend. Een interessante baan dus, waarin je echt impact hebt op de leefomgeving van de inwoners van het Westerkwartier en waarin je de ruimte hebt om mee te denken met onze inwoners als het gaat om de realisatie van plannen. Voor jou als medewerker vergunningverlener een ideaal moment dus om in te stappen. Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en anticipeert daarop met goed onderbouwde adviezen. Aan afwisseling dus geen gebrek in deze interessante functie!

Werkzaamheden

  • Zo denk je mee met inwoners die hun huis willen verbouwen.
  • Je kijkt samen met de collega's van ruimtelijke ontwikkeling wat de beste plaats is voor die nieuwe schuur.
  • Je gaat aan de slag met de vraag of die schutting er zonder vergunning mag komen of niet of adviseer je een eigenaar van een monument over de mogelijkheden voor verduurzaming van het pand.
  • Uiteraard ben je voortdurend in contact met aanvragers en houdt je collega's en inwoners op de hoogte van alle ontwikkelingen; je verstrekt informatie over producten, procedures en maatregelen.
  • Uiteraard sta je er niet alleen voor en werk je intensief samen met je collega vergunningsverleners.

Kortom, genoeg uitdagingen om als medewerker vergunningverlening verder te accelereren binnen onze mooie organisatie. In een professionele omgeving waarin je veel kunt leren en bijdragen, veel nieuwe contacten gaat onderhouden en de dynamiek van de gemeentelijke bedrijfsvoering gaat ervaren.

Eisen

  • Je hebt een relevante opleiding afgerond zoals Bouwkunde, Bestuurskunde, Recht of Planologie en hebt MBO+/ HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 1 jaar relevante werkervaring (indien geen ervaring dan wordt begeleiding geboden vanuit de gemeente en vanuit de werkgever).
  • Maximale reisduur van woonplaats naar werk circa 1 uur of anderszins aantoonbaar dichtbij waar het gebeurt.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt de opleiding ABW-1 afgerond of bent bereid deze te volgen.
  • Kennis van de Omgevingswet, bouwregelgeving en Omgevingsplannen.

Competenties

  • Leergierig
  • Pro-actief
  • Zelfstandig
  • Klik met het team

Organisatie en team

De gemeente Westerkwartier heeft de ambitie om de komende jaren zo'n 1600 nieuwe woningen te realiseren. Daarnaast heeft de gemeente een groot buitengebied met onder andere houtsingels, agrarische bedrijven en archeologische monumenten.

De organisatie biedt een professionele omgeving waarin je veel kunt leren en bijdragen, veel nieuwe contacten gaat onderhouden en de dynamiek van de gemeentelijke bedrijfsvoering gaat ervaren.

Gespreksinformatie

De gesprekken staan gepland op: vrijdag 17 oktober.

Start: liefst zo snel mogelijk op of na 1 november.

Toelichting op rooster: In overleg met het team.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Contractinformatie

  • Het betreft een jaarcontract, waarin de intentie wordt afgesproken om bij goed functioneren kosteloos te worden overgenomen.

Inkoopvoorwaarden

Op deze inhuuropdracht zijn de inkoopvoorwaarden van toepassing.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Gunningscriteria

  • Prijsdeel: 25 %
  • Motivatiebrief: Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Motiveer waarom je na een jaar de overstap wil maken naar de gemeente Westerkwartier. Weging: 25 %.
  • Kennis van de Omgevingswet, bouwregelgeving en Omgevingsplannen: Weging: 25 %.
  • Interview: Na de eerste selectieronde worden met een aantal partijen interviews afgenomen. Beoordelingscriteria: Leergierig, pro-actief en zelfstandig, klik met het team. Weging: 25 %.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur