Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
19 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Waterland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Waterland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’ gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor de gemeente Waterland niet anders.
Opdracht
Ben jij een (ervaren) beleidsmedewerker duurzaamheid die aan de slag gaat met de duurzaamheidsopgave binnen de gemeente Waterland? De lokale uitvoering en implementatie van de Regionale Energiestrategie (RES) en het Nationaal isolatieprogramma (NIP) maken onderdeel uit van de opdracht. Daarnaast vervul je ook andere taken op het gebied van duurzaamheid en draag je bij aan de uitvoering van het vastgestelde Uitvoeringsprogramma Duurzaamheid. De werkzaamheden bevatten ook meer praktische taken, zoals het beantwoorden van vragen van wethouder, raadsleden en burgers. Tenslotte kan het voorkomen dat je gevraagd wordt andere taken op te pakken, die raken aan het beleidsveld duurzaamheid. Bijvoorbeeld op het gebied van klimaatadaptatie en milieu.
Taken
Belangrijkste werkzaamheden op het gebied van duurzaamheid zijn o.a.:
Daarnaast ben je de gemeentelijke contactpersoon voor de Omgevingsdienst voor het onderdeel herijking en het proces rond het vraagstuk van de robuustheid. In die rol hou je de ontwikkelingen bij, doe je – waar nodig - voorstellen aan college en raad en stem je af met de gemeentelijke accounthouder Omgevingsdienst voor de reguliere taken.
Het team
Het team Ruimtelijke Ontwikkeling wordt je basisteam en je werkt veel samen met collega’s uit bijvoorbeeld de teams Vergunningen, Beheer en Handhaving. Het team Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat in totaal uit 12 medewerkers die zich bezig houden met woningbouw, ruimtelijke plannen, volkshuisvesting, duurzaamheid, toerisme & recreatie, economie en natuur & landschap. Het team maakt deel uit van de afdeling Ruimte. Binnen die afdeling zijn ruim dertig medewerkers werkzaam met uiteenlopende rollen en functies maar met de fysieke leefomgeving als gemeenschappelijke deler. Het team Ruimtelijke Ordening is volop in beweging en ontwikkeling.
Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie op het gebied van duurzaamheid;
4. Aantoonbare werkervaring met het zijn van ambtelijk contactpersoon voor een Omgevingsdienst;
5. Aantoonbare werkervaring met de bestrijding van energiearmoede;
6. Aantoonbare werkervaring met het adviseren op politiek-bestuurlijk niveau;
7. Beschikbaar voor 32-36 uur per week voor 6 maanden.
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker/adviseur duurzaamheid (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de regio van gemeente Waterland (10 punten)
10. Uurtarief maximaal € 75,- excl. BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (15 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van memo’s, voortgangsrapportages, evaluaties en college- en raadsvoorstellen (25 punten);
12. Aantoonbare werkervaring met het signaleren, aanvragen, monitoren en verantwoorden van subsidieregelingen (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verantwoordelijkheid;
- Analytisch vermogen;
- Samenwerken;
- Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- Kwaliteitsgerichtheid;
- Resultaatgerichtheid.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). Er worden maximaal drie kandidaten uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 2 juli 2025 vanaf om 10.00 en 11.00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 2 dagen ervoor bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 20 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 23 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.