Logo van Gemeente Wassenaar
Logo van Gemeente Wassenaar

Salarisadministrateur

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

24 feb 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Wassenaar zoekt een ervaren Salarisadministrateur met aantoonbare ervaring binnen een gemeentelijke of (semi-)publieke organisatie.

De opdracht richt zich in eerste instantie op de overgang van Motion naar HR Enterprise (BCS) en op de voorbereiding en uitvoering van de jaarafsluiting.

Aansluitend verricht de salarisadministrateur de reguliere werkzaamheden binnen de HR- en salarisadministratie en levert een bijdrage aan het optimaliseren van processen.

De opdracht bestaat verder uit:

  • Verwerken en controleren van salarismutaties voor een juiste en tijdige salarisverwerking.

  • Verzorgen en controleren van loonheffingen, sociale lasten en pensioenafdrachten.

  • Testen, controleren en waar nodig corrigeren van gegevens in het kader van de overgang naar HR Enterprise (BCS).

  • Zorgen voor een correcte en volledige jaarafsluiting.

  • Zorgen voor aansluiting tussen de salaris- en financiële administratie.

  • Adviseren over cao's, wet- en regelgeving en personele vraagstukken.

  • Beantwoorden van salaris gerelateerde vragen van medewerkers en externe instanties.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Per november 2025 beschikbaar voor 20 tot 24 uur per week;
  • Minimaal 4 jaar werkervaring in de combinatie van salarisadministratie en werken met Motion applicaties, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring als Salarisadministrateur, binnen een gemeente of provincie.
  • Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Salarisadministrateur, binnen een gemeente of provincie;
  • Aantoonbare fiscale werkervaring met loon- en inkomstenbelasting, werkkostenregeling en sociale wetgeving, licht dit duidelijk toe in het cv;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Motion Pro, benoem waar dit is opgedaan;
  • Aantoonbaar in het bezit van een PDL diploma.

Competenties

  • Nauwkeurig;
  • Proactief;
  • Oplossingsgericht;
  • Communicatief sterk en in staat om anderen te begeleiden en adviseren;
  • Stressbestendig.

Organisatie en team

De gemeente Wassenaar is een kleine, bijzondere gemeente in Zuid-Holland met ongeveer 27.000 inwoners. De gemeente heeft een diverse bevolking, een groene omgeving en een unieke werkcultuur gebaseerd op de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, samen en omgevingsgericht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op dinsdag 18 november 2025 tussen 11:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 17 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Wassenaar mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Wassenaar. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg van maandag t/m donderdag.

Overige informatie

  • Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Een harde vereiste is dat de opdrachtnemer niet meer dan twee opdrachten, waar deze huidige opdracht tevens onder valt, gedurende de inhuurperiode heeft lopen. Geacht wordt om de uren genoemd in de arbeidstijdenwet te handhaven.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 11 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 12 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr