Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Wassenaar
Logo van Gemeente Wassenaar

HR-medewerker

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Wassenaar zoekt een ervaren en zelfstandige HR-medewerker ter ondersteuning van de dagelijkse HR-werkzaamheden. De opdracht richt zich op het zorgvuldig uitvoeren van administratieve HR-processen, het opstellen van brieven en documenten, het organiseren van onboardingactiviteiten voor nieuwe medewerkers en het verwerken en beheren van personeelsgegevens. De HR-medewerker levert daarnaast een bijdrage aan het verbeteren en uniformeren van werkprocessen binnen het HR-team en is een belangrijk aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden bij uiteenlopende HR-vragen.

Werkzaamheden

  • Opstellen en verwerken van HR-brieven, overeenkomsten en andere personele documenten.
  • Beantwoorden van HR-vragen van medewerkers en leidinggevenden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Organiseren en coordineren van de onboardingdag en andere HR-activiteiten voor nieuwe medewerkers, zoals bijv. de Wassenaar academie en acties op het gebied van vitaliteit.
  • Verwerken van mutaties in het HR-systeem en bewaken van de volledigheid en juistheid van personeelsdossiers.
  • Ondersteunen bij de inrichting en verbetering van HR-processen en administratieve werkwijzen.
  • Signaleren van verbetermogelijkheden en bijdragen aan een efficiente HR-dienstverlening.
  • Samenwerken met collegas binnen het HR-team en andere eenheden om een soepele personeelsadministratie te borgen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Per november 2025 beschikbaar voor 24 uur per week.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in een HR-gerelateerde richting.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als HR-medewerker of HR-ondersteuner met HR-administratieve werkzaamheden binnen een (semi-)publieke organisatie.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met HR-administratieve werkzaamheden zoals het opstellen van brieven, verwerken van mutaties en beheren van personeelsdossiers.
  • Aantoonbare werkervaring met het organiseren van onboardingactiviteiten of vergelijkbare HR-evenementen, benoem minimaal 3 voorbeelden in het cv.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Motion of BCS HR Enterprise.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring met HR-procesoptimalisatie.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als HR-medewerker of HR-ondersteuner binnen een gemeente.
  • CV maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is vereist.
  • De opdrachtnemer heeft gedurende de inhuurperiode niet meer dan twee opdrachten lopen (inclusief deze opdracht).

Wensen en competenties

Wensen

Niet bekend

Competenties

  • Proactief en positief ingesteld
  • Energiek en stressbestendig
  • Gestructureerd en overzicht houdend
  • Communicatief vaardig en verbindend
  • Betrouwbaar en nauwkeurig
  • Samenwerkingsgericht en resultaatgericht

Organisatie en team

De gemeente Wassenaar is een kleine, bijzondere gemeente in Zuid-Holland met ongeveer 27.000 inwoners. De gemeente heeft een diverse bevolking, een groene omgeving en een unieke werkcultuur gebaseerd op de kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, samen en omgevingsgericht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op maandag 17 november 2025 tussen 14:30 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 14 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld in overleg van maandag t/m donderdag.

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 10 november 2025, 09:00 uur.
  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 11 november 2025 gepubliceerd op onze website.
  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button.
  • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen.
  • De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 13 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr