Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Financieel Adviseur Accounting Centraal - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

6 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

Als financieel adviseur word jij de drijvende kracht binnen het nieuwe centrale team van de afdeling Accounting. Met jouw kennis en frisse blik help je ons de kwaliteit en structuur naar een hoger niveau te tillen. Je krijgt veel ruimte om je rol zelf vorm te geven en maakt écht impact.

Wat ga je doen?

  • Jij bewaakt en verbetert de kwaliteit van onze administratie en sturingsinformatie;
  • Je signaleert risico's, denkt mee in oplossingen en adviseert gevraagd én ongevraagd;
  • Je stimuleert kennisdeling en coacht collega's in hun ontwikkeling;
  • Je draagt actief bij de totstandkoming bij de jaarrekening (zoals bijvoorbeeld het opstellen danwel controleren van balansdossiers, inkoopdossiers en betalingsorganisatie;
  • Je pakt knelpunten direct aan en schakelt tijdig met je teamleider;
  • Je duikt in complexe vraagstukken rondom kwaliteitsverbetering van processen.;
  • Je ondersteunt actief de regievoerder jaarrekening.

Kortom: jij combineert een scherpe financiële blik met een proactieve houding en maakt ons team sterker, slimmer en toekomstbestendig.

Resultaten

Maar wanneer is de opdracht dan geslaagd? Als de door jou toegewezen werkzaamhedne tijdig, juist en volledig opgeleverd worden. En je levert een actieve bijdrage aan de planning en de totstandkoming van de jaarrekening.

Eisen

  • Je hebt een WO-opleiding Registeraccountant of Accounting of Auditing en Control of Master Accountancy afgerond;
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met audits/samenstellen van balansdossiers opgedaan in de afgelopen vijf jaar;
  • Je hebt minimaal drie jaar kennis en werkervaring van de financiële administratie opgedaan in de afgelopen vijf jaar;
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met het adviseren van complexe en inhoudelijke financiële vraagstukken en processen opgedaan in de afgelopen vijf jaar;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift;
  • Je hebt werkervaring met de programma's Oracle EBS en Oracle Cloud;
  • Je hebt werkervaring met auditwerkzaamheden in de publieke sector.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring met audit werkzaamheden bij een accountantskantoor;
  • Je hebt ervaring met het programma Excel. Je hebt ervaring met analyses en rapportages, het opstellen van draaitabellen en het gebruiken van zoekformules;
  • Je hebt werkervaring met Cognos;
  • Je hebt minimaal één jaar ervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt kennis van de wet Besluit Begroting en Verantwoording provincies en gemeentes (BBV).

Competenties

Als financieel adviseur neem je initiatief en heb je passie voor je vak. Je werkt zelfstandig, planmatig en op een hoog abstractieniveau. Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden: je luistert actief, maakt complexe zaken begrijpelijk en overtuigt anderen met heldere adviezen en presentaties. Je bent kritisch, bewaakt de voortgang en neemt verantwoordelijkheid binnen het team. Daarnaast ben je omgevingsbewust, integer en samenwerkingsgericht. Je weet uiteenlopende belangen te verbinden en stimuleert samenwerking, zowel intern als extern. Met jouw oplossingsgerichtheid signaleer je knelpunten tijdig en kom je met creatieve acties. Je bent flexibel, speelt in op belangen en denkt mee in het werkproces vanuit het organisatiebelang.

Organisatie en team

De afdeling

De afdeling Accounting, onderdeel van de directie Financiën en Inkoop, en Juridische zaken richt zich op de registratie van alle financiële basisinformatie in de financiële administratie. Het gaat hier om transactie verwerkende processen die gestandaardiseerd worden uitgevoerd binnen de concernadministratie. De afdeling bestaat uit de onderdelen debiteuren, crediteuren, grootboek, projecten, subsidies, liquide middelen en het centrale team. Primaire doelstelling van de afdeling is zorg te dragen voor een financiële administratie die op orde is en daarmee het fundament van de financiële huishouding van het concern.

Onze organisatie

Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad. Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning biedt vakmanschap en kwaliteit, en speelt flexibel in op de vraag. Tegelijkertijd staat de positie van de medewerkers centraal. Bij de gemeente Rotterdam krijg je de kans jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Hiermee maak je het verschil in een organisatie die werkt voor de stad Rotterdam.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Ons aanbod

  • Werklocatie: Wilhelminakade 179, de Rotterdam
  • Verlengingsopties: 1 x 2 maanden
  • FSK: 12
  • Afwijkende werktijden: N.V.T.
  • Data voor verificatiegesprek: Week 47-2025
  • Verhouding prijs/kwaliteit: 20% - 80%
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr