Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Financieel Adviseur - Cluster Maatschappelijke Ontwikkeling

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als financieel adviseur bij de GGD Rotterdam Rijnmond ben je het ingangspunt voor financiële vraagstukken. Op welke manier wordt een nieuwe subsidieregeling begroot en verantwoord? Hoe wordt de financiële structuur ingericht zodat aan het management en de stakeholders eenvoudig de juiste financiële informatie wordt getoond? Is de voorgestelde kostprijs vanuit het ministerie wel voldoende dekkend? Voor dit soort vragen sta je aan de lat. Hierbij krijg je hulp van een strategische adviseur vanuit de GGD en schakel je direct met de Financieel Analist die de GGD ondersteunt vanuit het cluster BCO.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding in de richting van (bedrijfs)economie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring opgedaan binnen de financiële sector bij een Gemeentelijke/Rijksoverheids-organisatie;
  • Je hebt antoonbare werkervaring met diverse Microsoft Office applicaties (Outlook, Teams, Word, Excel en PowerPoint).

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt kennis en ervaring over Specifieke Uitkeringen (SPUKs) vanuit het Rijk;
  • Je hebt kennis over het verdelen en toewijzen van (loon)kosten;
  • Je hebt ervaring met kostprijsberekeningen;
  • Je bent bovengemiddeld vaardig in Excel (draaitabellen, formules als: verticaal zoeken, gecombineerde als formules), opgedaan in eerdere werkervaring.

Competenties

  • Jij bent van inzicht en verbinding. Van cijfers die niet alleen kloppen, maar ook iets zeggen.
  • Jij ziet financiële vraagstukken niet als losse getallen, maar als de basis voor heldere beslissingen en samenwerking.
  • Jij weet complexe financiële informatie begrijpelijk te maken voor collega's die niet dagelijks met cijfers werken.
  • Jij bent analytisch sterk, maar verliest het grotere plaatje niet uit het oog.
  • Jij bent van proactief handelen - je signaleert risico's en kansen op tijd en denkt mee over oplossingen.
  • Met jouw ervaring binnen de (gemeentelijke) overheid weet je hoe belangrijk zorgvuldigheid, transparantie en integriteit zijn.
  • Jij bent van Excel én van mensen. Van data-analyse én van het verhaal erachter.
  • En bovenal: jij bent van kwaliteit - nauwkeurig, betrouwbaar en met oog voor het maatschappelijke doel waar de GGD voor staat.
  • Jij bent een analytische financial met een oog voor detail.
  • Je bent pro-actief en toont initiatief waar nodig.
  • Je bent stressbestendig en hebt een oog voor jouw omgeving.
  • Je bent een flexibel persoon.
  • Jij werkt precies en integer met data.
  • Jij bent communicatief vaardig op alle niveaus binnen de organisatie en gaat zonder moeite het gesprek aan.

Organisatie en team

De afdeling

De afdeling Strategie en Ondersteuning (S&O) valt onder de directie Publieke Gezondheid Welzijn & Zorg en heeft als afdeling het onderstaande doel: De afdeling S&O stelt strategisch advies op, regisseert en faciliteert op het gebied van bedrijfsvoering gerelateerd aan het primaire proces van de GGD, zodat de belangen van de GGD optimaal worden behartigd. Zodanig dat de Directeur Publieke Gezondheid in staat is hier adequaat sturing aan te geven. Dit doen wij vanuit een deskundige, proactieve, toegewijde, verbindende en veilige organisatie die meebeweegt waar nodig. Dit doen we vanuit drie verschillende teams met een grote verwevenheid. De afdeling S&O bestaat sinds 2024 en is op een positieve manier nog volop in ontwikkeling, zowel qua inhoudelijke invulling als cultuur.

Onze organisatie

De GGD RR is een aparte entiteit binnen de gemeente Rotterdam, maar zit wel verweven binnen de structuur van het Cluster Maatschappelijke ondersteuning. Anders dan reguliere gemeentelijke onderdelen, vervult de GGD RR een regio functie op het gebied van de publieke gezondheid. Deze regio functie vraagt een stuk maatwerk op de bedrijfsvoering en precies dit maatwerk is waar de afdeling S&O voor aan de lat staat.

Gespreksinformatie

Procedure

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30% prijs
  • 70% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoordt.

Data voor verificatiegesprek: Week 46/47

Inschrijvingen

Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • Verlengingsopties: 3 x 6 maanden
  • FSK: 11
  • Afwijkende werktijden: Geen
  • Verhouding prijs/kwaliteit: 30/70
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr