Inkoopspecialist en contractmanager

Taxandriaweg 6, 5141 PA Waalwijk, Nederland

Sluit over 7 dagen
120 28 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

11 jun 2025

Opdrachtomschrijving
De gemeente Waalwijk wil het lokaal voorzieningen aanbod versterken en breder toegankelijk maken. De uitgangspunten hiertoe zijn vastgelegd in het koersdocument Sociaal Domein en de doelstellingen in het daarvan afgeleide Wmo-beleidsplan. Om deze te helpen realiseren zoeken we een ervaren inkoop- en contractmanager. De opdracht is om de huidige inkoop en contractafspraken te managen en deze om te zetten naar nieuwe afspraken (inkoop en subsidie). In het verlengde hiervan wordt het subsidiebeleid herzien. Je bent de spin in het web, gesprekspartner voor de beleidsmedewerkers, uitvoering sociaal domein en management.

  • Je onderhoudt de huidige inkoopdocumenten en stelt deze bij aan de hand van beleidsmatige of uitvoeringstechnische ontwikkelingen

  • Je geeft advies over inkoopvraagstukken ten behoeve van de uitwerking van het Wmo beleidsplan

  • Je adviseert over de regionale ontwikkelingen rondom de inkoop

  • Je ontwikkelt, begeleidt en coördineert voorkomende inkoop -en aanbestedingstrajecten

  • Je ontwikkelt het subsidiebeleidskader en het benodigd instrumentarium om het maken van afspraken door middel van subsidies te optimaliseren.

  • Je bewaakt de contractafspraken met leveranciers en diensten op het gebied van maatschappelijke dienstverlening, met primaire focus op Wmo

  • Je managet de relaties gericht op werkbare voorwaarden en optimale leveranciersprestaties.

  • Je onderhandelt en behaalt resultaten zodanig dat alle stakeholders zich hierin kunnen vinden

  • Samen met collega’s uit andere sectoren, begeleidt je aanbieders in de beoogde transformatiedoelstellingen.

  • Je ontwikkelt kaders op het gebied van contractmanagement.

  • Je onderhoudt korte lijnen met de uitvoering binnen TWIJZ op het gebied van de uitvoering (backoffice en toegang)


Kandidaat omschrijving

  • Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met inkoop en aanbestedingen in het sociaal domein

  • Universitair werk- en denkniveau

  • Ruime werkervaring in soortgelijke functie(s).·

  • Je beschikt over een relevant netwerk op regionaal en landelijk niveau.

  • Je hebt uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden

  • Je bent maatschappelijk betrokken en politiek sensitief·

  • Je beschikt over analytisch vermogen en een oplossingsgerichte instelling·

  • Goede schrijf- en adviesvaardigheden.

  • Het coachen, adviseren en begeleiden van collega’s op de eigen kennisgebieden·

  • Een gezonde dosis humor

  • Je hebt kennis van het maken van afspraken op basis van subsidies

  • Je hebt kennis en ervaring met transformaties in het sociaal domein

  • Je hebt kennis van het regionaal en lokaal zorglandschap in de regio Hart van Brabant en Waalwijk in het bijzonder strekt tot aanbeveling

  • Je hebt kennis van de uitvoeringsorganisatie op het gebied van administratie en declaratie

  • Je hebt kennis van de uitvoeringsorganisatie op het gebied van toegangsprocessen

Eisen

  1. Je beschikt over een relevante universitaire opleiding en toont dit aan middels cv

  2. De kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring binnen de WMO op het gebied van contractmanagement, aanbestedingen en inkoop. Dit toon je aan middels cv.

  3. De kandidaat beschikt over kennis van de regionale samenwerking binnen de WMO Dit toon je aan middels cv

Wensen

  1. De kandidaat heeft kennis van de lokale sociale kaart van Waalwijk en een actief netwerk bij samenwerkingspartners van de gemeente. Toon dit aan middels cv
    Weging: 20 %

  2. De kandidaat heeft uitvoerige kennis van de regionale samenwerkingsverbanden in relatie tot de lokale situatie. Omschrijf de ervaring en kennis op dit gebied.
    Weging: 20 %

  3. De kandidaat is per 1 juli 2025 inzetbaar voor 28 uur per week
    Weging: 20 %

  4. De kandidaat heeft kennis van het pakket Djuma om te komen tot bestuurlijke besluitvorming
    Weging: 10 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur