Logo van Gemeente Voorschoten
Logo van Gemeente Voorschoten

Begeleider jeugdconsulenten/senior jeugdconsulent

Gemeente Voorschoten

Leidseweg 25, 2252 LA Voorschoten, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

29 okt 2025
Opdracht tarief 87Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Begeleider jeugdconsulenten/senior jeugdconsulent ondersteun en coach je de minder ervaren jeugdconsulenten. Je draagt kennis en kunde over bij complexe gevallen. Je draagt ook zorg voor het inwerken van een nieuwe medewerker die op dit moment wordt gezocht.

Daarbij help je de jeugdconsulenten bij:
  • Het voeren van procesregie over casussen waarin Jeugdhulp zit.
  • Het analyseren en beoordelen van hulp- en zorgvragen met betrekking tot opvoeden en opgroeien.
  • Het optimaal aansluiting zoekt bij de hulpvraag c.q. hulpbehoefte van het clientsysteem met inachtneming van de eigen kracht van de ouders en de jeugdigen.
  • De kaders neerzetten, waarbinnen de hulpverlening zijn werk gaat doen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbaar SKJ geregistreerd, vermeld het SKJ nummer en registratiedatum in het cv;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met jeugdwet en aanpalende wet en regelgeving, benoem waar dit is opgedaan;

  • Uiterlijk per 17 november 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;

  • Een maximum uurtarief van 87,- exclusief btw / inclusief reiskostne woon- werkverkeer en externe partij.

Wensen en competenties

Wensen / Gunningscriteria

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Pedagogiek (20 punten);

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als jeugdconsulent binnen een
    gemeente (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de werkwijze van Signs of Safety, de Gezamenlijke Inschatting

  • Zorgbehoefte, de TOP3-methodiek en de Meldcode (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met procesregie bij een gemeente (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de onderwerpen jeugd GGZ, LVB, Jeugd en Opvoeden,
    veiligheid & bescherming, assend Onderwijs én Wmo. De onderwerpen dienen duidelijk in het cv te zijn benoemd (20 punten).

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende coachende vaardigheid en gesprekstechnieken.

  • Je bent in staat om kennis over te brengen op het gebied van; kostenbewust, normaliseren en de-medicaliseren.

  • Je hebt een positieve en creatieve houding en bent iemand die collega's helpt om hun weg te vinden bij tegenstrijdige belangen.

Organisatie en team

Werken in Voorschoten, de Parel aan de Vliet
Onze groene gemeente, gelegen in de Leidse regio, staat bekend om haar hechte gemeenschap, brede maatschappelijke betrokkenheid en sterk lokaal bestuur. We bieden onze ruim 26.000 inwoners efficiënte en persoonlijke dienstverlening met korte communicatielijnen en een mensgerichte aanpak. We zijn trots op onze organisatie en onze medewerkers die zich dagelijks inzetten voor het welzijn van onze inwoners en ondernemers.

Voorschoten, de Parel aan de Vliet, is sterk in ontwikkeling en de drijvende kracht is ons hechte team van mensen die onze gemeente en alle Voorschotenaren glans geven. Door onze compacte organisatiestructuur kunnen we de lijnen kort houden en snel mooie dingen voor elkaar krijgen. Dat vraagt zelfstandigheid en biedt tegelijk veel vrijheid.

Bij de gemeente Voorschoten zijn we volop bezig met de ontwikkeling en verdere professionalisering van onze organisatie. We werken toe naar een klantgerichte organisatiestructuur die klaar is voor de toekomst. Het doel? Samen met plezier en betrokkenheid werken aan een gemeente waarin vertrouwen en verantwoordelijkheid centraal staan. We bouwen aan een organisatie die niet alleen de inwoners centraal stelt, maar ook jou de ruimte biedt om bij te dragen aan innovatieve en duurzame oplossingen.

We werken vanuit vier kernwaarden: Vertrouwen, Verantwoordelijkheid, Betrokkenheid en Plezier. Deze waarden helpen ons om goed samen te werken, zowel binnen de organisatie als met inwoners, ondernemers en andere partners. Vertrouwen vormt de basis van onze samenwerking. Verantwoordelijkheid betekent dat we de impact van ons werk serieus nemen. Betrokkenheid zorgt ervoor dat we actief bijdragen aan teamdoelen, en plezier stimuleert een positieve werkomgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.

De organisatie is onderverdeeld in drie afdelingen: Bestuur, Dienstverlening en Bedrijfsvoering.

Dienstverlening
De afdeling Dienstverlening fungeert als het eerste aanspreekpunt voor inwoners, bedrijven en instellingen. Zij onderhoudt de eerste contacten met deze doelgroepen en is verantwoordelijk voor het leveren van hoogwaardige diensten en producten. De teams binnen deze afdeling streven naar een uitstekende gastvrijheidsbeleving en zorgen voor een hoge klanttevredenheid. Daarnaast werkt de afdeling Dienstverlening nauw samen met andere afdelingen om een integrale benadering van dienstverlening te waarborgen en draagt zij bij aan de verbetering van de kwaliteit van de gemeentelijke services.

Team Sociaal service team:
Het Sociaal Service Team van de gemeente Voorschoten bestaat uit consulenten, administratieve medewerkers en kwaliteitsmedewerkers. Het team is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet en de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Ze zorgen voor de indicatie en toewijzing van passende hulp of ondersteuning aan inwoners met een zorgvraag. Daarnaast coördineert het team de opvang van ontheemden, met focus op de integratie van nieuwe inwoners in de gemeenschap. Zo wordt zorg en ondersteuning effectief geboden aan wie het nodig heeft.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CVs die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de gemeente Voorschoten zijn gepland op woensdag 5 november. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

De gemeente Voorschoten zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie

Geen optie tot verlenging

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr