Logo van Gemeente Hoeksche Waard
Logo van Gemeente Hoeksche Waard

Kwaliteitsmedewerker Participatiewet

Sportlaan 22, 3299 XG Maasdam, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Omschrijving

De gemeente Zuid-Holland-Zuid huurt een zelfstandige professional in voor diens expertise op het gebied van wet- en regelgeving binnen het sociaal domein. De opdracht richt zich op het uitvoeren van een tweejarig verbeterplan binnen het team Inkomen en Uitkeringsadministratie.

De ZZPer wordt ingehuurd wegens een zeer brede en diepgaande kennis en ervaring als kwaliteitsmedewerker op de Participatiewet. Deze kennis wordt benut om uitvoering te geven aan een kwaliteitsverbeterplan dat als doel heeft om in alle geledingen van team inkomen/uitkeringsadministratie een kwaliteitsslag te maken.

Werkzaamheden

ZZPer is zelfstandig verantwoordelijk: wijzigingen doorvoeren in processen, formulieren en website.documenten stress-sensitief en B1 herschrijven. In het kader van Participatiewet in Balans kleinere processen waar ook wijzigingen in zitten oppakken, zoals mutatie, Bijzondere Bijstand, Minima e.d. Fungeren als sparringpartner binnen de ontwikkeling van de grote processen vanuit een kwaliteitsplan, Participatiewet in balans en bij het direct documenten stress-sensitief en B1 schrijven. inrichting van een nieuw proces heronderzoeken welke voortvloeit uit zowel het beleidsplan als de nieuwe Participatiewet in Balans De planning en uitvoering van de werkzaamheden worden door de ZZPer bepaald. Samenwerking en afstemming vinden uitsluitend plaats op momenten die noodzakelijk zijn om de resultaten van de opdracht te behalen.

Resultaten

Daarnaast dienen de volgende zaken opgeleverd te worden: Tijdige en correcte beoordeling van inkomensvraagstukken ten einde dossiers te schonen waarna de dossiers overgedragen kunnen worden; zelfstandig een bijdrage geleverd hebben aan de borging van kwaliteit door te signaleren en te adviseren, zodoende te komen tot nieuwe of verbeterde werkprocessen en efficientere werkwijzen

Eisen

  • Bedreven zijn (dus meerdere jaren ervaring hebben) als kwaliteitsmedewerker in Participatiewet en op de hoogte zijn van actuele ontwikkelingen
  • Goede kennis Suite
  • Kennis van werking van MDU en aantoonbaar ervaring met schrijven van documenten met MDU-structuur
  • B1-niveau kunnen herschrijven, stress sensitief herschrijven

Wensen en competenties

  • Hybride werken is mogelijk

Organisatie en team

Werken voor gemeente Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waar jij het verschil kan maken voor meer dan 90.000 inwoners. Dat doe je samen met 800 collegas die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Wist je dat wij de 41e gemeente van Nederland zijn met het aantal inwoners? En zelfs de grootste gemeente van Zuid-Holland qua landoppervlakte? De groene ruimte op het eiland om ons heen vertaalt zich ook naar hoe wij werken: bij ons krijg jij alle ruimte om jezelf zowel persoonlijk als professioneel te ontwikkelen. Iets voor jou? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!

De opdrachtgever is gemeente Zuid-Holland-Zuid (ZHZ). De opdracht vindt plaats binnen het team Inkomen en Uitkeringsadministratie.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

De volgende klant-specifieke voorwaarden zijn van toepassing op deze opdracht voor de opdrachtgever Zuid-Holland-Zuid (ZHZ):

  • De Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten gemeente Hoeksche Waard zijn van toepassing op iedere opdracht.

  • De overnametermijn voor flexibele arbeidskrachten bedraagt 1.404 uur. Bij uitzending is dit 936 uur. Indexering is niet van toepassing.

  • Indien een aanvraag wordt ingevuld door een zzper, geldt het volgende: De leverancier mag een zzper aandragen. In dat geval contracteert Haert de zzper rechtstreeks. De leverancier ontvangt een kick-back fee van 15% van het uurtarief van de zzper, voor een periode van maximaal 1 jaar.

  • Voor elke plaatsing is een geldige Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De kosten hiervan zijn voor rekening van de leverancier en dienen te zijn opgenomen in het tarief.

  • Bij het beëindigen van een opdracht gelden de volgende opzegtermijnen vanuit ZHZ: Tot 8 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 werkweek. Tussen 8 en 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 3 werkweken. Langer dan 26 weken gewerkt: opzegtermijn van 1 maand.

  • Het tarief is een all-in tarief.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr