Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
16 mei 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Vijfheerenlanden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Vijfheerenlanden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.
Opdracht
Als Jurist Grondzaken en Vastgoed ben jij de juridische spil binnen het subteam Grondzaken dat werkt aan gebiedsontwikkeling, vastgoedprojecten en grondverwerving. Je adviseert over uiteenlopende vraagstukken op het snijvlak van publiek- en privaatrecht.
- Het opstellen, beoordelen en onderhandelen van anterieure en exploitatieovereenkomsten.
- Adviseren op juridisch vlak bij gebiedsontwikkeling
- Juridische advisering bij grondverwerving en grondverwerving onder het voorkeursrecht, onteigening en eigendomsrechten
- Toetsing van koop-, huur- en pachtovereenkomsten
- Begeleiding van juridische trajecten rondom erfpacht, recht van opstal en zakelijke rechten.
- Opstellen selectieprocedure in het kader van het Didam-arrest
- Contractmanagement, het opzetten, beheren en up-to-date houden van de diverse overeenkomsten/contracten
- Je werkt nauw samen met de diverse teams op het gebied van Projecten/Gebiedsontwikkeling en Vastgoed
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een aantoonbaar afgeronde wo-opleiding Nederlands recht;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist op gebied van grondzaken én vastgoed;
4. Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving rondom grondzaken (o.a. de Omgevingswet en de Aanvullingswet grondeigendom, Didamarrest, voorkeursrecht, onteigening, uitgifte kavels) (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving rondom het huurrecht (benoem dit duidelijk in het cv);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring in het adviseren in privaatrecht/publiekrecht (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van anterieure- en exploitatieovereenkomsten (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met contractmanagement, opstellen van standaardcontracten, koop en verkoop en voor het vestigen van zakelijke rechten of het vernieuwen van contracten (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkeling (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met grondverwerving en grondverwerving onder het voorkeursrecht, onteigening en eigendomsrechten (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van selectiecriteria in het kader van het Didamarrest (5 punten).
Competenties
- Omgevingsbewust
- Bestuurlijke sensiviteit
- Integraal werken
- Verantwoordelijkheid nemen
- Samenwerken
- Ondernemend
- Analytisch sterk
- Complexe materie helder te verwoorden
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 2 juni 2025, van 14.00-tot 17.00 uur en dinsdag 3 juni 2025, van 9.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.