Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
17 mei 2025Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
De opdracht wordt vervuld vanuit uit Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. Het team zorgt vanuit voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein.
Omschrijving van de opdracht
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente.
Als juridisch adviseur Privaatrecht richt je je met name op het gebied van – uiteraard! – algemeen en bijzonder privaatrecht. Je adviseert collega’s met betrekking tot de bestaande vastgoedportefeuille, maar ook begeleid je nieuwe (gebieds)ontwikkelingen. Het vastgoedrecht, het bouwrecht en het omgevingsrecht maken onderdeel uit van geheel. Je bijt je graag vast in het opstellen en beoordelen van diverse privaatrechtelijke overeenkomsten. De ene dag stel je een huurovereenkomst op en de andere dag stort jij je op een intentieovereenkomst.
De opdracht betreft advisering op de volgende projecten en programma’s van de gemeente Alphen aan den Rijn:
Vastgoed vestiging Nieuwkomers
Project Havenfront
Project De Veiling in Boskoop
Project ontwikkeling bedrijventerrein Prinsenschouw
Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie terzake de projecten en programma’s als hierboven bedoeld.
Vereisten / knock-outcriteria
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau;
Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief Fee en reiskosten woon-werkverkeer;
Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur privaatrecht bij een overheidsorganisatie;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare afgeronde wo master opleiding, privaatrechtelijk georiënteerd, aangevuld met succesvol afgeronde vakken of cursussen op het gebied van vastgoed-, bouw- en omgevingsrecht (40 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het juridisch begeleiden van gebiedsontwikkelingen bij de overheid (40 punten);
Aantoonbare werkervaring op het gebied van Staatssteunrecht (20 punten).
Competenties
Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;
Flexibel;
Klantgericht;
Resultaatgericht;
Analytisch.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Deze dagen zijn flexibel én hybride in te delen over het aantal gevraagde uren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 26 mei 2025 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.