Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel adviseur Ruimte

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als financieel adviseur heb je een signalerende, ondersteunende en adviserende rol naar de teams binnen jouw aandachtsgebied. Jij bent adviseur voor de operationele financiele zaken met als doel transparantie in de financien. Je bent verantwoordelijk voor (de signalering van) de juistheid van de budgetten en een correcte verwerking van de uitgaven en inkomsten op teamniveau. Je bent hiermee de financiele spin in het web voor jouw teams en de organisatie, en schakelt zowel intern als extern met betrokkenen. In deze functie word je financieel adviseur voor drie teams binnen ons thema Ruimte. Je richt je op de financien op het gebied van openbaar beheer, vastgoed en wijkservice.

Verantwoordelijkheden / Taken

  • Signalering van de juistheid, tijdigheid en volledigheid van de financiele gegevens, denk aan mutaties reserves, voorzieningen en meerjareninvesteringsprogramma, stand van zaken rondom budgetten en een tweedelijns controle van verplichtingen en investeringsuren;
  • Het adviseren van de teamleiders, gevraagd en ongevraagd, op basis van een actueel financieel overzicht, waarbij je de ontwikkelingen in hun team bespreekt;
  • Assisteren bij het opstellen van financiele voorstellen en memos voor College en directie. Je zorgt hierbij voor aanlevering van de juiste gegevens;
  • Opstellen van financiele rapportages en ondersteunt de teams in de Planning & Control cyclus en bij de SiSa-regelingen (Single information, Single audit);
  • Ondersteunt bij het berekenen van tarieven van de diverse rechten en dienstverleningsovereenkomsten;
  • Opstellen van begrotingswijzigingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financien of bedrijfseconomie;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en wijkservice;
  • Aantoonbare werkervaring met BBV. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Kandidaat is per direct beschikbaar voor 36 uur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur RO bij een gemeente, specifiek op de onderwerpen openbaar beheer, vastgoed en wijkservice;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het uitvoeren van de in de opdracht genoemde taken. Benoem dit duidelijk in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan.

Competenties

  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, met daarbij de benodigde overtuigingskracht;
  • Politieke sensitiviteit.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit. Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is een van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort. De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en prive, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 4 november 2025, van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega

Overige informatie

Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om een externe administratieve broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe administratieve broker derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe administratieve broker. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZPer bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzper aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de externe administratieve broker middels de facturatiemodule van de externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren. Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 28 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 29 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur