Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2026Publicatiedatum:
18 okt 2025Er is sprake van een omvangrijk pakket aan aanbestedingen vanuit het concern begeleid dienen te worden. De inkoopadviseur adviseert aan het projectteam over de keuze en wijze van inkoop en begeleid ook de procedures. De inkoopadviseur ondersteunt de organisatie bij het stroomlijnen, coördineren en begeleiden van inkooptrajecten, met name waar deze complexer of strategischer worden. Tegelijkertijd wordt de inkoopadviseur geacht om collega’s binnen de organisatie op een laagdrempelige manier te begeleiden in het inkoopproces en hen bewust te maken van (en te ondersteunen bij) hun verantwoordelijkheden.
Werkzaamheden
Ondersteunt een afgebakend aantal projecten met het opstarten en uitvoeren van inkooptrajecten (offertes, aanbestedingen, contractering);
Adviseert en begeleidt, een afgebakend aantal (Europese en niet-Europese) aanbestedingen;
Maakt in dit kader de analyse en rapportage over uitgaven, leveranciers en contractbeheer;
Beoordeelt en verbetert inkoopdocumenten, offertes en contracten;
Zorgt in breder verband voor naleving van wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet;
Draagt bij aan de doorontwikkeling van het inkoopbeleid en -processen.
De opdracht bevat een afgebakende opdracht om een aantal aanbestedingen te begeleiden vanaf de voorbereiding tot en met de definitieve gunning. Het bevat de volgende trajecten: Aanbestedingen Energie, Aanbesteding Arbodienstverlening, Aanbesteding Schuldhulpverlening en (voorbereiding van) de rechtmatigheidsverantwoording.
Je hebt ervaring met (decentrale) inkoop binnen (semi)publieke organisaties;
Je hebt kennis van aanbestedingswetgeving (Europees en nationaal);
Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en in staat laagdrempelig samen te werken;
Je bent praktisch ingesteld, maar ook in staat strategisch mee te denken;
Je bent verder nog zelfstandig, initiatiefrijk en verbindend.
Minimaal 5 jaar werkervaring met het zelfstandig begeleiden van inkoopprocedures;
Aantoonbaar 5 inkoop procedures die je zelfstandig hebt begeleid binnen domein finance, noem duidelijke voorbeelden in het CV;
Minimaal 5 jaar werkervaring in het adviseren over de wijze van inkoop in de voorbereidingsfase;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige (Europese) aanbestedingen;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige (Europese) aanbestedingen binnen een (semi) overheid.
Aanpassingsvermogen
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Klantgericht
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Besluitvaardigheid
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Je wordt onderdeel van het team Strategie Finance en Control: het team waar ook inkoop in geplaatst is. Het team bestaat uit circa 40 professionals waarbij het zwaartepunt ligt op finance en control. Het team is onderverdeeld in clusters. Het cluster inkoop bestaat uit 3 professionals die vanuit het concern aanbestedingen begeleiden en adviseren en de concernbrede kaders van het inkoopbeleid bewaken en ontwikkelen. Ook is het team verantwoordelijk voor de spendanalyses. Het team inkoop kampt op dit moment met een te hoge werkdruk.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 oktober 2025, tussen 13:00 en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 oktober 2025, 9:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Gemeente Woerden heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.