Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 jan 2026Publicatiedatum:
18 okt 2025Als Functioneel Beheerder Financiën ben je verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de kernapplicatie Unit4 (Financials), en de ondersteuning bij gekoppelde applicaties binnen het financiële domein. Je zorgt ervoor dat deze applicaties continu beschikbaar en optimaal bruikbaar zijn voor de gebruikers binnen de organisatie. Je vertaalt de behoeften van gebruikers naar concrete verbeteringen en noodzakelijke wijzigingen in de systemen. Je onderhoudt nauwe contacten met zowel proceseigenaren als eindgebruikers, waarbij je afspraken maakt over de te leveren dienstverlening, wijzigingen prioriteert en zorgt dat gebruikers goed en vriendelijk worden ondersteund. Je bent tevens het aanspreekpunt richting IT-leveranciers en fungeert als regisseur zodat de verschillende SaaS-oplossingen goed op elkaar zijn afgestemd.
Daarnaast denk je actief mee in projecten, bewaak je de stabiliteit en continuïteit van de applicaties en draag je bij aan procesverbeteringen. Klantgerichtheid, pro-activiteit en samenwerking staan hierbij centraal.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van financiële applicaties;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën.
Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van financiële applicaties (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het beheren van de financiële applicatie Unit4 Financials (40 punten);
Aantoonbare werkervaring binnen/in opdracht van een gemeente (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met het testen van applicaties en koppelingen (10 punten);
Beschikbaar voor 16 uur per week gedurende de opdrachtperiode (10 punten).
Goed kunnen samenwerken met de collega’s binnen het domein (teamspeler);
Opgedane kennis snel kunnen toepassen, zodat je snel de ins en outs van de applicatie(s) beheerst (analytisch vaardig);
Kennis hebben van de processen en ontwikkelingen binnen het financiële domein;
Proactief handelen in communicatie en advisering;
Je hierbij als eigenaar opstellen en denken vanuit de gebruikers van de applicatie;
Je ziet innovatieve mogelijkheden en vertaalt dit naar kansen voor de toekomst;
Je bent een verbinder en beweegt gemakkelijk in diverse kringen op diverse niveaus.
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Team
Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening, dat bestaat uit zo'n 60 collega's. Als functioneel beheerder werk je in het subteam Functioneel Beheer, waarin we in onderlinge afstemming de (kern)applicaties van de gemeente Zeist beheren. We werken met kernapplicaties zoals Zaaksysteem, ZorgNed en Financials. We zorgen dat systemen aansluiten op de werkprocessen, gebruikers goed ondersteund worden en drempels in het gebruik worden weggenomen. Daarmee dragen we bij aan gebruiksvriendelijke, continue en efficiënte dienstverlening binnen de gemeente en naar buiten toe, voor de Zeistenaren. Onze uitdaging ligt in het vertalen van veranderende gebruikersbehoeften en wetgeving naar betrouwbare, veilige en toekomstbestendige oplossingen binnen de applicaties.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025, vanaf 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Overige informatie
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).