Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Projectmanager Maatschappelijk Vastgoed

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 21 dagen
115 Utrecht

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In de functie van Projectmanager stuur jij een integraal projectmanagementteam aan op het terrein van huisvesting, dat verantwoordelijk is vanaf de initiatiefase, uitvoering en nazorg van een (complex) project. In het team zijn verschillende disciplines betrokken; bouwkundig, technisch, ICT en facilitair. Jij faciliteert het team door duidelijke kaders vast te stellen en te plannen. Door actieve sturing en monitoring op alle GROTICK-aspecten (budget, risicos, organisatie, tijd, informatie, communicatie en kwaliteit) houdt je grip op de realisatie. Daarnaast stuur je op een efficient en effectief projectresultaat door middel van geld, planning, organisatie, risicos en kwaliteit. Je rapporteert aan de programmamanager volgens de methode Projectmatig Creeren (PMC). Door jouw inzet wordt het project binnen de gestelde kaders gerealiseerd. Omdat je in een politiek gevoelige omgeving werkt, kunnen prioriteiten in een snel tempo veranderen, wij verwachten dat je aan de ene kant verbindend bent, maar ook daadkrachtig wanneer de omstandigheden erom vragen. We zoeken iemand die stevig in zijn schoenen staat. Je opereert immers in een dynamische complexe omgeving, waarin je continu moet schakelen tussen projectniveau, programmaniveau en de belangen van je stakeholders; collega`s van de afdelingen Ruimte, Stadswerken of Vergunningen en externe stakeholders schoolbesturen, architecten, aannemers, inwoners maar ook de gemeenteraad, wethouder(s) en de politiek.

Eisen

  • Minimaal een HBO-werk- en denkniveau op basis van een bouwkundige of technische opleiding of werkervaring.
  • Bekend met relevante wet- en regelgeving en kunt deze vertalen naar de praktijk/ toekomstbestendige ontwerpen.
  • Minimaal 5 jaar, maar bij voorkeur meer jaren ervaring in een relevante functie waarin je minimaal budgetverantwoordelijke bent geweest bij de realisatie van complexe maatschappelijke huisvestingsvraagstukken in de utiliteitsbouw met omvang van 5-10 miljoen euro.
  • Kennis van contractvorming, omgevingsvergunningen, inkoop strategieen.
  • Relevant financieel inzicht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het managen van besluitvormingsprocessen, binnen grote (1000+) organisaties, binnen zowel de publieke- als private sector.
  • In de afgelopen 5 jaar, aantoonbare werkervaring met het verbeteren van de duurzaamheid binnen huisvestingsprojecten.
  • Werkervaring met het initieren, ontwikkelen en realiseren van maatschappelijk vastgoed en/of Sport, Zorg & Welzijn en/of onderwijshuisvesting.
  • Ervaring met projectmatig werken (PMC).

Competenties

  • Resultaatgerichtheid: Besluitvaardigheid zit in je DNA en je bent een meester in het stellen van prioriteiten om resultaten te bereiken.
  • Samenwerken: Met jouw unieke aanpak werk je samen met anderen aan een gemeenschappelijk doel en smeed je plannen die iedereen inspireren.
  • Omgevingsbewustzijn: Jij hebt een radar voor maatschappelijke ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en je grijpt elke kans aan om hierop in te spelen.
  • Communicatiekracht: Met een uitgebreide woordenschat en een boeiende schrijfwijze weet je elke tekst te verlevendigen en kan op verschillende niveaus van wethouder tot aannemer een boodschap overbrengen.
  • Team bouwen: Je bent een meester in het afstemmen van activiteiten en ideeen, waardoor het team als een geoliede machine samenwerkt naar een gedeeld succes.

Organisatie en team

Als Projectmanager Maatschappelijk Vastgoed bij de gemeente Utrecht draag je bij aan de ambities van de Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). De Vastgoedorganisatie Utrecht heeft 3 afdelingen en er werken ongeveer 200 mensen: 1. Vastgoedopgaven (hierin werken de ambtelijke opdrachtgevers en hun adviseurs); 2. Vastgoedprojecten (hierin werken de programma- en projectmanagers); 3. Vastgoedmanagement (hierin werken de technische beheerders en de assetmanagers). Als Projectmanager kom jij te werken op de afdeling Vastgoedprojecten (VGP) binnen het team Sport, Zorg & Welzijn en/of Onderwijs & Multifunctionele accommodaties. Hierin ga jij je inzetten voor de huisvesting van bijvoorbeeld scholen of sport- en welzijn gebouwen van Utrecht.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de week van 1 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. Hybride werken is mogelijk. I.v.m. de team-samenwerkdag op woensdag heeft het de voorkeur dat je op woensdagen werkt. De vaste standplaats is het Stadskantoor.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur