Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Projectmanager integrale aanpak openbare ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Onbekend Utrecht

Uren per week:

Onbekend

Publicatiedatum:

15 nov 2022
Senior Projectmanager integrale aanpak Openbare Ruimte
Periode: Start per z.s.m. voor de duur 24 maanden (maximale inhuurtermijn is 24 maanden)
Belasting: 16 - 20 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 150,= per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Voor het project Amazonekwartier zoeken wij een nieuwe projectmanager. Het project betreft het grootschalig vervangen van riolering en verharding, klimaatadaptief en verkeersveilig maken, groen en aantrekkelijk inrichten van 16 ha bestaande woonwijk in de Utrechtse wijk Overvecht.
Op dit moment is het concept IPVE / FO bijna gereed. Helaas is de huidige projectmanager plotseling uitgevallen, waardoor het project stil is komen te vallen. Hierdoor is snelle beschikbaarheid een pre. Los daarvan staat er druk op belangrijke (beheers)aspecten als tijd / geld / risicos en het hardmaken van de scope.
Het project wordt als voorbeeld en vernieuwend gezien van hoe we in Utrecht willen transformeren van operationeel naar ontwikkelend beheer. Zowel ambtelijk als politiek is er aandacht voor dit project en een sterke wens om het project succesvol te laten verlopen.

Plek in de organisatie
Het project is een integraal project, dat vanuit de beheerafdeling van Stadsbedrijven samen met het ontwikkelend organisatieonderdeel Ruimte wordt getrokken. Beheer openbare ruimte (BOR) is in dit project kar trekker en huisvest de opdrachtgever. De senior projectmanager wordt gesitueerd bij Project Management Ruimte (PMR).

Taak van het onderdeel
Utrecht is de snelst groeiende stad van Nederland. De gemeente zet in op binnenstedelijke verdichting, waarbij gezondheid en duurzaamheid centraal staan. Naast veel bouwopgaven zijn er veel opgaven in de openbare ruimte om Utrecht aantrekkelijk en bereikbaar te maken. Het organisatieonderdeel Ruimte van de gemeente Utrecht houdt zich hier mee bezig.

Je taken zijn:
  • Concept IPVE / FO zsm gereed krijgen ter vrijgave door College, met aandachtspunten:
     - alle FO issues opgelost, of in controll
     - raming / budget / scope in evenwicht
     - inclusief inkoopstrategie van vervolgtraject
  • Consultatie van het IPVE / FO met belanghebbenden, daarna IPVE / FO definitief maken en ter vaststelling aanbieden aan College
  • Vervolg fases zo slim mogelijk organiseren om z.s.m. te starten met de uitvoering
  • Belangrijke opgave is om de projectbeheersing op orde te krijgen
  • Het inrichten van een IPM manier van werken / IPM team dient hierbij leidend te zijn


Jij bent / hebt:
  • Tenminste een afgeronde HBO-opleiding;
  • Minimaal 8 jaar ervaring als projectmanager van infrastructurele projecten, groenprojecten, of herstructurering van Openbare Ruimte in grootstedelijke gebieden;
  • Aantoonbare ervaring met voorbereiding, contractvorming en uitvoering van infrastructurele werken;
  • Je kunt aantoonbaar een team meenemen in hoe projectbeheersing een belangrijke rol speelt in een complex project [CECK];
  • Je bent in staat om desgewenst. noodzakelijke veranderingen in projectgovernance door te voeren;
  • Bekend met planprocessen binnen een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur een G4 gemeente;
  • Kracht op het vlak van de participatie / consultatie met belanghebbenden en het kunnen wegen van verschillende belangen daarin;
  • Ervaring in en kennis van bestuurlijke verantwoording en besluitvorming;
  • Praktische instelling en snel kunnen inwerken.

Goed om te weten:
Hybride werken is een mogelijkheid, maar niet fulltime.
De gesprekken vinden plaats op 7 december tussen 12.00 en 15.00.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.