Begindatum:
1 mrt 2024Einddatum:
1 sept 2024Uren per week:
36Publicatiedatum:
17 nov 2023Rayonhoofd Vergunningen
Periode: Start uiterlijk 1 maart 2024 tot 1 september 2024 (met mogelijke opties tot verlenging)
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
De gemeente Utrecht is continu in beweging en staat voor uitdagende ruimtelijke ontwikkelingen. Als rayonhoofd Vergunningen maak je deel uit van het team Vergunningen Gebouwde Omgeving binnen het organisatieonderdeel Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). Hier brengen we alle disciplines op het gebied van vergunningverlening bij elkaar. Of het nu gaat om vooroverleg, handhaving, uitvoerend beleid, of toezicht, wij hebben alles in huis. Bij ons ben je nooit uitgeleerd. Van het vergunnen van nieuwe woonwijken zoals Leidsche Rijn tot het organiseren van grote internationale evenementen en de uitdagingen van gasloos bouwen in de historische binnenstad, bij ons krijg je de kans om te groeien en uniek ervaringen op te doen.
Inhoud van deze opdracht:
Verantwoordelijk voor de werkverdeling en afstemming binnen jouw rayon, waarin 7 10 medewerkers actief zijn;
Het geven van inhoudelijke sturing aan de werkzaamheden binnen jouw rayon;
Het verdelen van vergunningaanvragen onder de casemanagers, en je verzorgt samen met de verantwoordelijke medewerkers van organisatieonderdeel Ruimte de intake van deze aanvragen;
Je bent het eerste aanspreekpunt voor de gebiedscoordinatoren binnen jouw rayon, je vertegenwoordigt de gemeente Utrecht in gebiedsteams en je coordineert inhoudelijke afstemming met de rayonhoofden van Nieuwbouw, Verbouw & Constructie van Toezicht en Handhaving.
Je fungeert als eerstelijns vraagbaak voor jouw medewerkers en zorgt samen met de andere rayonhoofden voor een evenwichtige verdeling van werkzaamheden over de rayons, eventueel door het uitwisselen van medewerkers.
Je pakt de collegiale toetsing van aanvragen van (senior) casemanagers en procesmanagers op;
Het begeleiden van senior casemanagers en beginnend procesmanagers;
Je toetst doorlopend de werkprocessen, werkafspraken en documenten in de praktijk en je past deze in overleg met regisseur en teamleider aan als gevolg van ontwikkelingen;
Je vertegenwoordigt de gemeente in regionale en landelijke projectgroepen;
Het opstellen van managementrapportages;
Het leveren van input aan de teamleider over het inhoudelijk functioneren van de casemanagers;
Je behandelt, natuurlijk, de complexe aanvragen omgevingsvergunning.
Over jou:
Je hebt een academisch werk- en denkniveau;
Je hebt minimaal 10 jaar relevante werkervaring;
Je bezit diepgaande kennis van gemeentelijke processen en wetgeving, en je begrijpt de relaties tussen diverse wetten en regelgevingen;
Je hebt ervaring met het opstellen van beleid en adviezen;
Je bent een teamspeler en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden.
Goed om te weten:
Dit betreft een tijdelijke functie voor externe inhuur. Parallel zoeken we een vaste medewerker voor deze functie. Mocht hier een geschikte kandidaat op gevonden worden, dan kan de inhuurvraag of periode hierop aangepast worden. We zoeken een kandidaat die kan starten tussen 1 januari 2024 en 1 maart 2024.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Gesprekken zijn gepland in week 48 en 49. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.