Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2025Uren per week:
24-36Publicatiedatum:
27 sept 2024Programmamanager aanpak bijplaatsingen (ABP)
Periode: z.s.m. tot 01-09-2025 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 - 36 uur per week
Tarief: Maximaal 95 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Niet elke Utrechter kent of houdt zich aan de afvalregels. Dit zorgt voor overlast van afval in de stad. Bijvoorbeeld verkeerd aangeboden grofvuil en bijplaatsingen. Dit heeft als gevolg dat de openbare ruimte vies en rommelig wordt, een minder leefbare omgeving voor bewoners, en een toename van klachten en meldingen. De aanpak bijplaatsingen (ABP) zet zich in om overlast van bijplaatsingen te verminderen en klachten en meldingen goed af te handelen. De ABP is een integrale aanpak van W&S, IMH en VTH.
De programmamanager ABP is binnen en buiten de gemeente het aanspreekpunt rondom de ABP. Zijn/haar taak is zorgen voor slimmere en betere samenwerking en adequaat sturen op de acties en doelen uit de ABP. Dit doet hij/zij in samenwerking met interne collegas, woningbouwcorporaties, maatschappelijke organisaties en bewoners. De programmamanager stuurt de projectadviseurs en/of beleidsadviseurs niet direct aan en houdt zich niet bezig met de implementatie van projecten zelf, maar houdt het overzicht, signaleert, monitort en bewaakt de kwaliteit, en stuurt erop aan dat alle acties uit de ABP uitgevoerd worden.
Hij/zij zit de klankbordgroep voor, verbindt de werkgroep, klankbordgroep en stuurgroep met elkaar en legt verantwoording af aan de stuurgroep, bestuur en MTs.
Je taken zijn:
Voorzitten van diversen werkgroepen, drie a vier bloedgroepen (Wijken, IMH, VTH en W&S);
Schrijven en bewaken van projectplannen;
Werken aan een strak proces;
Structuur brengen in de aanpak bij plaatsingen.
Jij hebt:
Hbo werk- en denkniveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare en recente werkervaring in een soortgelijke functie;
Ervaring met het aansturen van verschillende projectgroepen;
Affiniteit met afvalindustrie/verzameling.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Goed om te weten:
De gesprekken worden in overleg gepland. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.