Begindatum:
16 sept 2023Einddatum:
1 apr 2024Uren per week:
27-36Publicatiedatum:
15 sept 2023Manager Projectbureau
Periode: direct tot 01-04-2024 met 18 verlengingsopties van 1 maand. Maximale inhuurtermijn is 24 maanden.
Belasting: 27-36 uur per week
Tarief: Tot 120,= euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Korte beschrijving speelveld
Als Manager Projectbeheersing zet jij de nieuwe standaard neer voor projectbeheersing voor de Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). Jij bouwt verder aan jouw team en weet onze organisatie een stuk verder te professionaliseren.
De Manager Projectbureau geeft leiding aan een team van ca. 6 fte en rapporteert aan de manager Programmas en Projecten bij de Vastgoedorganisatie van de gemeente Utrecht. Samen met de afdelingen Opgave en Vastgoedmanagement vormen we de Vastgoedorganisatie van de gemeente Utrecht.
Met jouw collegas, programma- en projectmanagers, zorg jij ervoor dat de portefeuille bestaande uit ongeveer 350 bouw- en renovatie projecten, goed en beheerst verlopen.
De implementatie van Projectmatig creeren (PMC) is dan wel in volle gang; het zal nog lang tot nieuwe inzichten leiden. Dit zal jij niet alleen vertalen in aanpassingen van de processen, systemen, maar ook in aanpassingen van de werkwijze van collegas. Kortom: we zijn een organisatie in ontwikkeling. Er liggen veel kansen, er is veel te doen.
Je werkzaamheden bestaan uit
Voorbereiding en implementeren van de methode Projectmatig creeren binnen het team Programmas en Projecten waarmee onze projectadministratie op orde komt;
Jouw team verder ontwikkelen en samenstellen, continu aanpassend aan nieuwe werkwijzen, expertises en behoeftes;
Opdrachtgever voor het invoeren en implementeren van de werkwijze voor nieuwe systemen die PMC ondersteunen;
Portfoliomanagement, overzicht en prioriteren van de investeringsprojecten, inclusief rapportages;
Inventariseren van voortgang en kwaliteit van de projecten door periodieke evaluaties met de managers;
Deelnemen aan de Vakgroep Projectbeheersing van de gemeente Utrecht, waar je bijdraagt aan de doorontwikkeling van dit vakgebied;
Adviseren over inkoop- en contractstrategie bij verschillende typen projecten;
Optreden als contracteigenaar van de inkoopcontracten;
Evalueren van de prestaties van de leveranciers;
Adviseren over de beleidskaders inkoop;
Deelnemen aan het managementteam van Programmas en Projecten;
Nieuwe collegas werven;
Voeren van ontwikkelgesprekken met teamleden;
Dit is je werkplek
De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent.
De Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU) treedt op als eigenaar van het maatschappelijk vastgoed van de gemeente Utrecht. Het gaat om zon 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor. En ook van vastgoed als buurthuizen, brugwachtershuisjes, sportgebouwen, schoolgebouwen, zwembaden, (fiets)parkeervoorzieningen en theaters/muziekpodia zijn we eigenaar. We werken aan nieuwbouw, renovatie, restauratie, onderhoud en exploitatie van dit maatschappelijk vastgoed met ongeveer 200 collegas. VGU kernwaarden zijn: Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht.
De circa 50 collegas van Programmas en Projecten zorgen samen voor het tijdig ontwikkelen van veilig, duurzaam en eigentijdse huisvesting voor een grote diversiteit aan gebruikers van onze gebouwen. Dit doen we vanuit het zogenaamde integraal projectmanagement model waarbij participatie met de omgeving een van de pijlers is. Uiteraard werken we binnen de VGU nauw samen met de afdeling Vastgoedopgave (start van idee en initiatief) en Vastgoedmanagement (stabiel beheren en exploiteren) en met het organisatieonderdeel Ruimte die verantwoordelijk is voor de ruimtelijke ontwikkeling van Utrecht.
Op deze wijze dragen wij bij aan de doelstelling van de gemeente Utrecht breed: een gezond stedelijk leven voor iedereen.
Lees hier meer over onze organisatie Over ons - Werken bij de Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)
Dit is jouw inbreng
Wat jij kan, heeft Utrecht nodig. Zet jouw talent in en groei mee met de ambities van de stad. Met elkaar maken we er werk van. Voor deze vacature breng je mee:
Een heldere visie op het vakgebied Projectbeheersing en het bewerkstelligen van veranderingen. Vanuit jouw kennis en ervaring weet jij strategie om te zetten naar concrete acties en resultaten.
Jij
Beschikt over WO werk en denkniveau en hebt bij voorkeur een afgeronde WO opleiding.
Hebt minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van projectbeheersing voor investeringsprojecten
Hebt bij voorkeur een Prince2 certificering of projectmatig creeren (PMC)
Hebt minimaal 4 jaar ervaring met contractmanagement;
Minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende ( in de afgelopen 5 jaar) hebt en visie op geven van leiding
Competenties in en aantoonbare resultaten voor: resultaatgerichtheid, stevigheid, faciliterend en teamspeler.
Goed om te weten
Wij hebben de gesprekken ingepland op 28 september. Kandidaten die wij willen spreken worden door ons gebeld. Hybride werken is mogelijk, echter wij verwachten dat je minimaal 2 dagen per week op kantoor bent.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 van de hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.