Jurist Omgevingsrecht en Huisvestingswet (2x)

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115 32-36 Utrecht

Begindatum:

14 jan 2025

Einddatum:

14 jan 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

2 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Jurist Omgevingsrecht en Huisvestingswet (2x)
Periode: Zo spoedig mogelijk voor 1 jaar met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 115,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Team Juridische Zaken en Advies is een onderdeel van Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH). Het team werkt mee in de primaire processen van de afdelingen Vergunningen en Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en begeleidt en bewaakt de juridische processen en verleent bijzondere vergunningen. Het team werkt energiek en oplossingsgericht.

Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar 2 juristen.

Je taken zijn:
In het proces van toezicht en handhaving verzorg je de uitvoering van alle voorkomende juridische werkzaamheden, zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen van zienswijzen, opstellen van lasten onder dwangsom, bestuursdwang en bestuurlijke boetes. Hierbij gaat het om het Omgevingsrecht, de Huisvestingswet en Bijzondere Wetten. Je hebt veelvuldig contact met overtreders. In dit proces werk je vlot en nauw samen met de betrokken inspecteur en collega-juristen. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar.

Daarnaast verzorg je de collegiale toetsen op besluiten en andere brieven. Je levert een actieve bijdrage aan kennisdeling binnen het team.

Ook neem je deel aan verschillende overleggen (ook in de rol van juridisch secretaris). Hierbij zorg je voor een correcte en duidelijke weergave van afspraken en verslaglegging die tijdens een overleg worden gemaakt. Gedurende het proces heb je veelvuldig contact met collega's, met de aanvrager en indieners van reacties. Het uitvoeren van je vak doe je met kennis van actuele jurisprudentie en ontwikkelingen. Nadruk in het werk ligt op het adviseren en handhaven in Omgevingswet / Huisvestingsregelgeving gerelateerde dossiers. Daarnaast behandel je reacties en zienswijzen en stelt weigeringsbesluiten op.

Jij bent/hebt:
Een juridische opleiding afgerond op wo-niveau;
Veel ervaring in het handhavingsrecht, meer specifiek Huisvestingswet en Huisvestingsverordening in een grote gemeente.
Minimaal 15 jaar (recente) ervaring in het bestuursrecht.

Vaardigheden/competenties
Je hebt overzicht over alle belangen die spelen en je bent in staat om die af te wegen.
Je bent besluitvaardig en denkt en werkt oplossingsgericht.
Collegiale en projectmatige samenwerking gaat je goed af.
In gesprekken, e-mails en besluiten breng je je boodschap begrijpelijk en inhoudelijk juist over.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 13 januari. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief en circa 75% voor kwaliteit.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.




Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.