thumbnail
thumbnail

Inzetbaarheidsspecialist

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100
24-36 Utrecht

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

4 jun 2024

Inzetbaarheidsspecialist
Periode: Van 1 juli 2024 tot 1 januari 2025 (6 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 100,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig! Gemeente Utrecht zet zich in voor inzetbaarheid van haar medewerkers en het voorkomen en verminderen van verzuim. Daarvoor werkt de gemeente met een team van 5 inzetbaarheidsspecialisten die de organisatieonderdelen ondersteunen in het verzuimproces. Dit team werkt nauw samen met collegas binnen HRM en de professionals van onze arbodienst. Omdat een van onze inzetbaarheidsspecialisten het komende half jaar een project gaat leiden voor de aanpak van verzuim, zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Wij zoeken daarom een register casemanager.

Je taken zijn:

  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd moeiteloos bij (complexe) verzuimdossiers. Je zorgt hierbij dat de regie in handen blijft of komt van de casemanager (leidinggevende) en het dossier conform de Wet Verbetering Poortwachter wordt opgebouwd. Bij voorkeur eindigt het dossier in spoedige re-integratie;

  • Je adviseert en begeleidt met jouw kennis van de wet- en regelgeving de casemanager/leidinggevende op het gebied van re-integratie, verzuim en inzetbaarheid, tot en met eventuele WIA-aanvragen (en contact met UWV);

  • Je toetst en monitort het traject Bedrijfsarts aan hand van STECR protocollen;

  • Je werkt proactief samen met de medewerkers van de Arbodienst (bedrijfsartsen, praktijkondersteuners, etc.);

  • Op basis van casuistiek adviseer je op team- en afdelingsniveau (incl. MT) over de verzuimaanpak en verzuimpreventie;

  • Je levert een actieve bijdrage aan de verbetering van de verzuimaanpak en -preventie binnen de afzonderlijke organisatieonderdelen en de gemeente Utrecht als geheel. Je adviseert hierin zelfstandig en onafhankelijk;

  • Je levert een actieve bijdrage aan het brede beleid op het gebied van duurzame inzetbaarheid binnen de organisatie en adviseert het management actief over verbeteringen;

Jij hebt:
Je hebt een visie op verzuim en duurzame inzetbaarheid (preventie). Je bent een krachtige persoonlijkheid, bent proactief, autonoom en professioneel. Je bent een aanpakker en flexibel. Je beschikt over beinvloedingsvaardigheden en stijlflexibiliteit. Je houdt met gemak overzicht en structuur, regie voeren is als een tweede natuur.

Concreet heb jij:

  • Wo werk- en denkniveau;

  • Een afgeronde opleiding tot Register Casemanager (RCCM). Een opleiding tot Register Adviseur Duurzame Inzetbaarheid is een pre.

  • Meerdere jaren relevante werkervaring op het gebied van casemanagement verzuim, re-integratie, register casemanagement;

  • Actuele kennis en werkervaring als procesmanager met wet- en regelgeving (WVP/WIA/ZW), eigen risicodragerschap (ERD), schadelastbeheersing;

  • Het vermogen om te handelen binnen een complex speelveld met verschillende belangen (werkgever, bedrijfsarts, HRM, medewerker en/of leidinggevende, externe partijen);

  • Ervaring met (beleidsmatige) opdrachten in grotere organisaties is een pre.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 27 juni in de middag. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Je standplaats is Utrecht (Stadskantoor). Hybride werken is mogelijk.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Inzetbaarheidsspecialist die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.