Begindatum:
15 sept 2024Einddatum:
15 feb 2025Uren per week:
20Publicatiedatum:
29 jul 2024Bibob-onderzoeker - OOV
Periode: Van 15 september 2024 tot 15 februari 2025 (5 maanden), met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 20 uur per week gemiddeld
Tarief: max. 115,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Let op: er staat nog een andere tenderprocedure uit, maar als Bibobadviseur ,maar bij RIEC Midden-Nederland. Mocht je geinteresseerd zijn in beide rollen dan is het belangrijk op beide opdrachten te reageren met een offerte. Let op dat de inhoud van de rol en eisen iets afwijken. De offertes worden door andere collega's beoordeeld.
Korte beschrijving speelveld
Als Bibob-onderzoeker maak je deel uit van het Ondermijningsteam binnen de afdeling Openbare Orde & Veiligheid. Je levert als Bibob-onderzoeker een belangrijke bijdrage aan het voorkomen van het faciliteren van criminaliteit. Het Bibob-team zelf bestaat uit 5 onderzoekers en een coordinator.
Dit is je opdracht
Binnen de aanpak van het tegengaan van ondermijnende criminaliteit voer je onderzoeken uit in de zin van de Wet Bibob naar betrokkenen bij vergunningverlening, vastgoedtransacties, subsidieverlening en inkooptransacties. Tijdens dit onderzoek kan je verschillende bronnen bevragen, zoals de politie en de Belastingdienst. Ook wordt de betrokkene zelf om informatie gevraagd middels een vragenformulier. Op basis van alle onderzoeksresultaten kom je tot een gevaarsbeoordeling. Het is daarbij ook mogelijk om advies te vragen aan het Landelijk Bureau Bibob.
Je adviseert vervolgens, in afstemming met de Bibob-coordinator, het bestuur dan wel andere organisatie onderdelen over het verdere proces na het Bibob-onderzoek.
Ook wordt van je verwacht om juridische documenten zoals voornemens en besluiten te schrijven indien hiervan sprake is in jouw dossier.
Je hebt contact met interne en externe betrokkenen.
Dit is jouw inbreng
Je hebt ervaring als bibob-onderzoeker, bij voorkeur bij een grote gemeente;
Je beschikt over kennis van de Wet Bibob;
Je beschikt over een afgeronde juridische opleiding op wo-niveau;
Je hebt met voorkeur ervaring met het opstellen van juridische documenten;
Je hebt met voorkeur ervaring met vastgoeddossiers binnen een gemeente;
Je denkt in kansen en bent oplossings- en resultaatgericht. Je bent doortastend;
Het omgaan met vertrouwelijke en geheime gegevens is jou toevertrouwd. Accuraat en zorgvuldig voer je onderzoeken uit en breng je advies uit.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 14 t/m 16 augustus. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.