thumbnail
thumbnail

Beleidsadviseur Werkgeversdienstverlening en loonkostensubsidie

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110
24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

5 jun 2024

Beleidsadviseur Werkgeversdienstverlening en loonkostensubsidie
Periode: z.s.m. t/m 31-12-2024 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 - 32 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 110 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
De opdracht voer je uit binnen het organisatieonderdeel Werk en Inkomen. Werk en Inkomen levert een bijdrage aan de leefbaarheid en sociale samenhang in de stad en richt zich op het vergroten van de zelfstandigheid van Utrechters. We ondersteunen werkzoekenden richting de arbeidsmarkt en het weer meedoen in de maatschappij. Als inwoners tijdelijk geen inkomsten hebben bieden wij financiele ondersteuning en we helpen bij het voorkomen en oplossen van schulden. Voor vraagstukken op het gebied van onze werkgeversdienstverlening, job coaching en Loonkostensubsidie (hierna: LKS) zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van ons team.

We zoeken een ervaren beleidsadviseur op het gebied van de Participatiewet. We zoeken iemand die:

  • Op proactieve wijze beleidsvragen op het gebied van werkgeversdienstverlening oppakt en in staat is om collegas, managementteam, wethouder en college (en indirect de gemeenteraad) goed en helder te adviseren op het gebied van complexe en technische regelgeving op dit gebied.

  • Blij wordt van een hectische, politiek gevoelige werkomgeving en goed onder druk kan presteren. Het vraagt politiek bestuurlijke sensitiviteit en het kunnen werken in een omgeving waar soms tegenstrijdige belangen voorkomen.

  • Energie krijgt van het werken in een team en in staat is om beleid en uitvoering op een constructieve manier bij elkaar te brengen.

  • Je zet landelijke wet- en regelgeving, trends en ontwikkelingen om naar beleid en regelgeving op lokaal niveau.

Wat ga je doen binnen het team?

  • Vertegenwoordiging van gemeente Utrecht in de doorontwikkeling van de arbeidsmarktinfrastructuur en het werkcentrum. Hiervoor werk je samen in de arbeidsmarktregio maar draag je ook zorg voor interne afstemming met afdelingen economie en onderwijs;

  • Inzetten op job coaching;

  • Opstellen van een visie voor de inzet van LKS binnen de gemeente Utrecht;

  • Bijdragen aan de borging van het regionale project Hoofdzaak Werk binnen gemeente Utrecht;

Jij hebt:

  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring als beleidsadviseur in een politiek-bestuurlijke organisatie;

  • HBO/Academisch werkervaring en denkniveau;

  • Kennis van de Participatiewet en hieraan gerelateerde onderwerpen;

  • Je hebt ervaring in het formuleren, uitwerken en bijdragen van beleidsvoorstellen.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 24 juni. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Het is mogelijk hybride te werken en dit naar eigen inzicht en in overleg met het team af te stemmen.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 of per mail via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Beleidsadviseur Werkgeversdienstverlening en loonkostensubsidie die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.