Assistent Teamleider Vergunningen 2x

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
115 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving & Taken:

  • Het begeleiden van werknemers bij het uitvoeren van de (nieuwe) werkprocessen;

  • Het begeleiden van medewerkers bij het onder controle krijgen van hun werkvoorraad;

  • Het implementeren van het managementdashboard;

  • Het inrichten van rapportagetools in RX Mission en afstemmen op de lopende processen;

  • Het ondersteunen van de strategisch teamleider bij vragen;

  • Het ondersteunen van de strategisch teamleider bij de operationele dagelijkse werkzaamheden;

  • Ondersteuning bieden aan het ontwikkelen en implementeren van beleid met betrekking tot vergunningen en inhoudelijke input geven aan de beleidsadviseur. Dit omvat het interpreteren van wet- en regelgeving, het adviseren van het management en het vertalen van beleidsdoelstellingen naar concrete acties voor de beleidsadviseur;

  • Het inrichten, opstellen en analyseren van rapportages ten behoeve van de maandelijkse rapportages, begroting en legesverordening.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als projectleider of leidinggevende in het werkveld van vergunningverlening;
  • Ervaring met het doorvoeren van organisatieveranderingen;
  • Kennis van RX Mission.

Wensen en competenties

Wensen

Zie Eisen en Omschrijving

Competenties

  • Je bent in staat om vanuit een professionele werkhouding de gevraagde kwaliteit te leveren.

  • Klantgerichtheid is jou op het lijf geschreven.

  • Je bent niet alleen besluitvaardig maar je weet precies wanneer je zelfstandig beslissingen kunt nemen en wanneer je even ruggenspraak moet houden.

  • Je bent uitermate nauwkeurig en weet je zowel mondeling als schriftelijk goed uit te drukken.

  • Je bent een zelfstarter en kunt goed prioriteiten stellen.

  • Je werkt graag in en voor een team.

Organisatie en team

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
https://www.werkenbijutrecht.nl/over-ons/diversiteit-en-inclusiviteit/

Korte beschrijving speelveld
De afdeling Vergunningen staat voor het reguleren van de openbare ruimte en bebouwde omgeving met vergunningverlening die goed handhaafbaar is.
Met ruim 150 medewerkers draagt Vergunningen bij aan veiligheid, gezondheid, leefbaarheid en ordening van de gemeente Utrecht. Naast integraal en vraaggericht werken borgen en verbeteren we constant een goede publieke dienstverlening.

In Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) zijn alle taken gebundeld op het terrein van vergunningverlening, toezicht en de handhaving.
VTH bevat drie afdelingen die zich bezighouden met de primaire processen: Vergunningen, Toezicht en Handhaving Bebouwde Omgeving en Toezicht en Handhaving Openbare Ruimte.

De huidige Strategisch Teamleiders hebben naast de dagelijkse leidinggevende taken ook de taak om diverse processen in te richten en te stroomlijnen. Daardoor is er de behoefte ontstaan aan de tijdelijke opvang van de begeleiding van de teams, Juridische Zaken, Openbare Ruimte/Evenementen in de ontwikkeling die het door gaat maken.

Gespreksinformatie

Planning
Gesprekken zijn gepland vanaf 8 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Gesprek:

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2

Assistent Teamleider Vergunningen 2x
Periode: Van zsm tot 1-12-2026 (12 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11a


Goed om te weten:

  • Voor deze opdracht geldt er een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

  • Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

ZZP
In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur