Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
26 sept 2025Vanwege langdurig verzuim vanwege privéomstandigheden van de teamleider van het RCC is deze vacature ontstaan. Wij zoeken een resultaatgerichte en mensgerichte leider die energie haalt uit het begeleiden van een team in een periode van verandering. Voor het Rijswijks Contact Centrum (RCC) zijn wij op zoek naar een tijdelijke Teamleider die de ingezette veranderingen borgt én verder uitbouwt. Je bent de schakel tussen het team en organisatie, en zorgt dat het RCC blijft door ontwikkelen.
Als Teamleider RCC ben jij verantwoordelijk voor:
De voortgang van werkzaamheden en resultaten binnen het KCC.
Het ondersteunen van medewerkers door regelmatig gesprekken te voeren en betrokkenheid te waarborgen.
Het analyseren van klantvragen en signalen en deze vertalen naar verbeterkansen voor processen en dienstverlening.
De samenwerking met interne en externe stakeholders om de klanttevredenheid te verhogen.
Bijdragen aan de optimalisatie van dienstverlening en verbetertrajecten binnen het team en de organisatie.
Het zorgen voor een goede interne bereikbaarheid en klantgerichtheid.
Het meedenken over en implementeren van strategische keuzes op het gebied van digitale en telefonische dienstverlening.
Vereiste kennis en ervaring:
Minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
Ten minste 3 jaar relevante ervaring als teamleider van een contactcentrum.
Ervaring binnen een politiek-bestuurlijke organisatie is een pré.
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Vermogen om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.
Bekendheid met stress-sensitief werken en empathisch leidinggeven.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider/manager van een klantcontactcentrum;
Aantoonbare werkervaring als teamleider/manager binnen een gemeente;
Per oktober 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
Minimaal 3 jaar relevante ervaring als teamleider/manager van een contactcentrum (callcenter) bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring als teamleider/manager binnen het (digitale) dienstverlening domein;
Aantoonbare werkervaring in het coachen, trainen en begeleiden van minder ervaren medewerkers. Licht dit duidelijk middels een aparte alinea in het cv;
Aantoonbare werkervaring als teamleider/manager met het leiden van veranderprocessen. Licht dit duidelijk toe in het cv;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider/manager van een klantcontactcentrum bij een gemeente;
Uiterlijk per 13 oktober 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week.
Visie
Mondelinge vaardigheid
Onafhankelijkheid
Resultaatgerichtheid
Klantgerichtheid
Samenwerken
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.
De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.
Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 6 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 3 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).