Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager Dienstverlening

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 10 dagen
110 24-32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

26 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De nadruk komt in deze interim opdracht te liggen op twee aandachtsgebieden:

  1. De tijdelijke inhoudelijke aansturing en coaching van de medewerkers van het team Dienstverlening bij de uitvoering van hun reguliere taken en eventuele projectmatige inzet. Aangezien de taken van je medewerkers hoofdzakelijk binnen het gemeentehuis worden uitgevoerd, hechten wij zeer aan de fysieke aanwezigheid van jou als teammanager.

Werkzaamheden/verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de totale bedrijfsvoering met de bijbehorende middelen van het team (PIOFA-taken).
  • Je zorgt hierbij voor een goede balans en capaciteitsverdeling voor de uitvoering van de going concerntaken en stemt dit regelmatig af in je werkoverleg met de directeur Bedrijfsvoering.
  • Je neemt deel aan periodieke overleggen van het managementteam (MO) met betrekking tot concernbrede zaken.
  • Tijdens deze interimperiode zal voor het team Dienstverlening ook sprake zijn van het treffen van de noodzakelijke voorbereidingen voor de organisatie van de 2e kamerverkiezingen op 29 oktober 2025 en de gemeenteraadsverkiezingen op 18 maart 2026. Als teammanager ben je indien nodig aanspreekpunt voor de collegas die verantwoordelijk zijn voor de algehele coordinatie en uitvoering hiervan.
  • Ook draai je mee in de stuurgroep die verantwoordelijk is voor het optimaliseren van de werkplekken/balies van Burgerzaken.
  1. Het in nauwe samenspraak met de medewerkers van het team opleveren aan de directie van een ontwikkelagenda met voorstellen over de gewenste bijpassende organisatiestructuur. In dat kader wordt speciaal aandacht gevraagd voor de effecten van verdere digitalisering, de verdere inzet van nieuwe technologie/online dienstverlening op de service naar de klant, de inrichting van de werkprocessen, de positionering van de aanwezige vakgebieden en de gevolgen voor de personele inzet. Waar mogelijk is er ruimte om ook al in de dagelijkse praktijk eerste aanzetten te geven voor deze verdere ontwikkeling. Dat zal hoofdzakelijk de ontwikkelopdracht voor het komende halfjaar inkleuren, tegen de achtergrond van een verdere vergrijzing van het personeelsbestand.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als (ontwikkel)manager Dienstverlening;
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van personeelsbeleid en bedrijfsvoering (PIOFA-taken), benoem dit duidelijk met een voorbeeld in het cv;
  • Uurtarief maximaal 110,- exclusief BTW10/incl. reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke dienstverlening (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als teammanager op het gebied van bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het coachen van collegas (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ontwikkelopgaven binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aanwezige kennis van en visie op gemeentelijke dienstverlening;
  • Innovatief (origineel/uitgesproken/lef);
  • Tactvol in handelen en gedrag en mensgericht;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Enthousiaste en positieve instelling ter bevordering van een positieve/fijne werksfeer;
  • Toegankelijk en laagdrempelig, zichtbaar zijn voor medewerkers;
  • Medewerkers vertrouwen geven en ruimte bieden in werk en ontwikkeling;
  • Ambassadeur voor Dienstverlening richting bestuur en management.

Competenties

  • Uitgesproken mensgericht;
  • Coaching vaardig;
  • Probleemoplossend vermogen;
  • Verbindend;
  • Communicatief;
  • Plannen/organiseren.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van ruim 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collegas, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Team

Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collegas die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficient mogelijk te laten verlopen. Vanuit een jarenlange vaste aansturing is sprake van een goed draaiend team. Er is expertise aanwezig op het gebied van Burgerzaken: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Tenslotte beschikt het team ter ondersteuning ook over een eigen bedrijfsbureau.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken zijn gepland op maandag 13 oktober 2025 van 09.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 7 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur