Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
26 sept 2025De nadruk komt in deze interim opdracht te liggen op twee aandachtsgebieden:
Vereisten / knock-outcriteria
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van ruim 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collegas, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collegas die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficient mogelijk te laten verlopen. Vanuit een jarenlange vaste aansturing is sprake van een goed draaiend team. Er is expertise aanwezig op het gebied van Burgerzaken: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten. Tenslotte beschikt het team ter ondersteuning ook over een eigen bedrijfsbureau.
De gesprekken zijn gepland op maandag 13 oktober 2025 van 09.00 uur tot 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 9 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 3 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 6 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 7 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.