Assetmanager Stedelijk Water

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 36 Utrecht

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

14 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 mrt 2025

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

De Assetmanager Stedelijk Water werkt binnen het team Operationeel Beheer. Dit team bestaat uit ongeveer 25 collegas en is verantwoordelijk voor het functioneren van de bestaande assets. Hiervoor nemen we initiatief tot projecten en zorgen we voor innovatieve onderhoudscontracten. Om ons werk zo professioneel en efficient uit te voeren, hechten we veel belang aan inkoopmanagent, kwaliteitsmanagent en data- en informatiemanagement. Deze onderdelen zijn geborgd in ons team en hebben direct invloed op al onze werkzaamheden. Kortom, ons team streeft naar leveren van hoogwaardige diensten en het effectief uitvoeren van projecten, met een focus op effectiviteit, duurzaamheid en kwaliteit!

Opdrachtomschrijving
De Assetmanager Stedelijk Water is verantwoordelijk voor het strategisch en operationeel beheer van het stedelijke watersysteem en de daarbij behorende assets in de openbare ruimte. Deze rol richt zich op het waarborgen van de effectiviteit van het bestaande watersysteem, het ontwikkelen van beleidsmaatregelen voor de lange termijn en het realiseren van strategische doelstellingen. De Assetmanager speelt een adviserende rol richting de Programmamanager en andere besluitvormers, waarbij hij of zij een sleutelrol vervult in de integrale benadering van stedelijk waterbeheer en de samenwerking tussen diverse vakdisciplines.

Naast de inhoudelijke taken, heeft de Assetmanager ook een coordinerende rol. Hij of zij zorgt voor afstemming en samenwerking tussen verschillende interne en externe stakeholders, zowel binnen als buiten de gemeentelijke organisatie (Bijv. HDSR of andere gemeentes). De Assetmanager is bovendien betrokken bij de besluitvorming over strategische en operationele kwesties en zorgt voor de benodigde draagvlak en financiering voor projecten, inclusief het verwerven van subsidies.

De Assetmanager Stedelijk Water speelt een sleutelrol in het beheer en de ontwikkeling van stedelijke waterinfrastructuur. Door verantwoordelijkheid te nemen voor kwaliteitsmanagement, inkoopmanagement en data- en informatiemanagement, zorgt de Assetmanager ervoor dat het stedelijke watersysteem optimaal presteert en toekomstbestendig is. De functie vraagt om een integrale benadering waarbij samenwerking, strategisch denken en politieke sensitiviteit centraal staan.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

  • Opstellen en opleveren continuiteitsplan stedelijk water.

  • Opleveren beheer- en onderhoudsbegroting 2027-2031.

  • Opleveren netcongestieplan Stedelijk Water.

  • Opdrachtgever voor contract meldingen en onderhoud stedelijk water.

  • Opstellen en opleveren assetmanagementplan Stedelijk water.

  • Inhoudelijk sturing geven aan het beheer en onderhoud van stedelijk water gemeente Utrecht.

Kandidaat omschrijving

  1. Een afgeronde HBO of WO opleiding in een relevante richting zoals civiele techniek of watermanagement.

  2. Minimaal 5 jaar werkervaring met afvalwater / gemalen.

  3. Ervaring in een strategische en coordinerende functie binnen assetmanagement, stedelijk water of de infrastructuur.

  4. Je moet beschikken over sterk strategisch inzicht, leiderschap en analytische vaardigheden. Je moet in staat zijn om complexe vraagstukken integraal aan te pakken en lange termijn doelstellingen te vertalen naar concrete acties en resultaten. Een belangrijke competentie is het vermogen om verschillende vakdisciplines te integreren en effectief samen te werken met diverse interne en externe partijen.

  5. Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands (zowel in woord als geschrift). Zodat je in staat bent om informatie te delen met anderen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Aanvullende informatie

  • De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Deze vinden fysiek plaats op de Tractieweg.

  • De vaste standplaats is de Tractieweg.

  • Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

  • De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

  • Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

  • Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

  • Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

  • De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.