Assetmanager Opvang Oekraïense Vluchtelingen

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 23 dagen
100 Utrecht

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

14 sept 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

28 jul 2025

Omschrijving

Als Assetmanager treedt je op als eigenaar en ben je verantwoordelijk voor een tevreden klant in een rendabel en gezond pand. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de huurders in jouw portefeuille en behandelt en coordineert hun vragen binnen de gemeente. Je stuurt op de onder jouw verantwoordelijkheid vallende objecten in financieel, juridisch en technisch vlak. Hiervoor heb je veel contact met onze financials, juristen, administratieve medewerkers en technische collegas.

Verder bestaat de opdracht uit:

  • Voeren van onderhandelingen en het vastleggen van de afspraken bij het aangaan/ verlengen van huurovereenkomsten met betrekking tot locaties ten behoeve van de opvang van Oekraiense vluchtelingen;
  • Neemt initiatief bij acquisitie (huur of koop) naar nieuwe opvanglocaties;
  • Nauw contact met technisch beheer, facilitaire zaken en de sociaal beheerder op locatie met betrekking tot het dagelijks onderhoud op de locaties;
  • Monitoren van de budgetten en afstemmen met de financiele afdeling;
  • Monitoren van de financiele afspraken met gebouweigenaren;
  • Afstemming met de veiligheidsregio en de GGD over de veiligheid en de hygiene op de locaties;
  • Eerste contactpersoon voor de gebouweigenaren;
  • Contractmanagement;
  • Projectleiding bij het sluiten van opvanglocaties;
  • Betrokken bij transformeren van locaties tot opvanglocatie;
  • Verantwoordelijk voor de wederopleving bij einde gebruik van opvanglocaties.

Eisen

  • Minimaal een hbo-opleiding afgerond;
  • Ervaring als assetmanager bij voorkeur binnen een grote gemeente en binnen de private vastgoedsector is een pre;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in het commercieel, administratief en technisch Vastgoedmanagement;
  • Ervaring met de opvang van Oekraiense vluchtelingen is pre.
  • Je hebt een transparante werkwijze en bent consequent in de digitale registratie daarvan.
  • Tevens laat je zien in het werk een sterke persoonlijkheid te hebben, je bent communicatief sterk en initiatiefrijk.
  • Daarnaast ben je goed met cijfers.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring als assetmanager bij voorkeur binnen een grote gemeente en binnen de private vastgoedsector is een pre
  • Ervaring met de opvang van Oekraiense vluchtelingen is pre

Competenties

  • Sterke persoonlijkheid
  • Communicatief sterk
  • Initiatiefrijk
  • Goed met cijfers

Organisatie en team

De Vastgoedorganisatie Utrecht treedt op als eigenaar van het vastgoed van de gemeente Utrecht. Het gaat in totaal om zon 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor. En ook van vastgoed als buurthuizen, brugwachtershuisjes, schoolgebouwen(fiets)parkeervoorzieningen en theaters/ muziekpodia, zwembaden en sportgebouwen zijn we eigenaar. Deze opdracht valt binnen het cluster opvang Oekraine waarin o.a. 4 panden in eigendom zijn en ca. 12 gehuurde locaties.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland op donderdag 28 augustus en vrijdag 29 augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur