Logo van Gemeente Urk
Logo van Gemeente Urk

Financieel adviseur

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Sluit over 16 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

3 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je werkt in een team van financieel adviseurs en adviseert (project)managers en budgethouders. Je krijgt een uitgebalanceerde portefeuille, waarbij jouw expertise bij voorkeur binnen het fysiek domein ligt. Samen met je collega’s financieel adviseurs zet je de lijnen van het financieel beleid uit en werk je aan de planning en control producten zoals begroting, periodieke rapportages en jaarrekening. Je bewaakt gedurende het jaar de budgetten, waarvan je goed op de hoogte bent. Daarnaast heb bij voorkeur affiniteit en deskundigheid op het gebied van treasury.

In de dagelijkse praktijk ben je een belangrijke sparringpartner van de manager, budgethouder en het team en adviseert binnen het bedrijfsonderdeel in de volle breedte. Planning en Control is continue in ontwikkeling. Hiervoor volg je de landelijke ontwikkelingen op het terrein van overheidsfinanciën en maak je van knelpunten een kans om ons financieel beleid te verbeteren. Daarnaast ga je aan de slag met je eigen aandachtsgebieden, passend bij het domein dat je adviseert, of bij je eigen interesses en competenties.

Kandidaat omschrijving

Je hebt een financiële opleiding gevolgd die aansluit bij deze functie. Je houdt ervan om te adviseren, te analyseren en mee te denken. Jouw analyses zet jij om in heldere adviezen. Hierbij hou jij rekening met vastgelegde regelgeving uit het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV). Dit BBV kent voor jou geen geheimen. Je hebt een hands-on mentaliteit in combinatie met een HBO/universitair denkniveau. Communicatief ben je sterk en in staat om mensen in beweging te krijgen. Als ervaren adviseur pak je je rol overtuigend op. Kennis van SAP en LIAS is een pré, maar geen noodzaak.

  • Je hebt een passend HBO diploma of hebt HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar met minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een (gemeentelijke) overheid in de afgelopen 10 jaar.

  • Je hebt uitgebreide kennis van het BBV.

  • Je bent geen zzp'er (ook geen constructie met een bureau).

Voorwaarden opdracht

  • Deze opdracht wordt uitgezet voor 6 maanden met de optie om 2 x 6 maanden te verlengen.

  • We verwachten dat je minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig bent.

  • Deze opdracht staat niet open voor zzp’ers.

Eisen

  • Opleiding
    Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding of hebt HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.

  • Geen zzp'ers
    Deze opdracht staat niet open voor zzp'ers, ook niet middels een constructie bij een bureau.

  • Kennis
    Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met de BBV.

  • Aanwezigheid op de werklocatie
    Je bent minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een (gemeentelijke) overheid in de afgelopen 10 jaar.
  • Je hebt recente kennis van de pakketten SAP en LIAS.
  • Je bent vanaf de startdatum van deze opdracht voor 24 uur per week inzetbaar.

Competenties

  • Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Planning

De interviews zijn gepland op woensdag 14 januari 2026 (15:00 - 17:30). Wij verzoeken de kandidaten hiermee rekening te houden en beschikbaar zijn voor de interviews op deze datum.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Deze opdracht wordt uitgezet voor 6 maanden met de optie om 2 x 6 maanden te verlengen.

Hybride: We verwachten dat je minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig bent.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Aantal FTE: 0,67

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr