Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Planoloog gemeente Maashorst

Gemeente Uden

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2022

Einddatum:

1 jul 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 nov 2021

Waar kom je te werken?
De afdeling Ruimte bestaat uit vijf teams: Dienstverlening, Inrichting, Ontwikkeling en twee teams Uitvoering. Het team Ontwikkeling is verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling/toekomstvisie in het ruimtelijk domein, het regisseren van klantvragen (bewoners, bedrijven, organisaties) en het leiden van integrale projecten. Binnen het team Ontwikkeling werken beleidsadviseurs, projectleiders en Wabo-regisseurs. Zij richten zich op de ontwikkeling van het ruimtelijk domein. Daarbij wordt zoveel als mogelijk al gewerkt volgens het gedachtengoed van de komende Omgevingswet. De gemeente Uden fuseert per 1 januari 2022 met de gemeente Landerd. Je werkt ter ondersteuning van onze collega’s die zich bezig (gaan) houden met de implementatie van de Omgevingswet en zodoende minder tijd hebben voor hun reguliere werkzaamheden. De opdracht is vooralsnog gekoppeld aan de huidig bekende datum van de inwerkingtreding Omgevingswet, dus 1 juli 2022. Omdat deze datum nog niet 100% vaststaat, zijn er 3 verlengingsopties mogelijk van elk 6 maanden.


Wat ga je doen?
Er is extra tijdelijke capaciteit nodig voor de afwikkeling van ruimtelijke initiatieven, voortkomend uit particuliere initiatieven en handhavingszaken. Als planoloog adviseer je collega's, burgers en bedrijven binnen dit ruimtelijk proces en onderzoek je gezamenlijk de mogelijkheden. Uiteraard houd je daarbij rekening met het voor de gemeente Uden van belang zijnde ruimtelijk beleid en probeer je hier zoveel mogelijk bij aan te sluiten. Hierbij kan gedacht worden aan vraagstukken zoals leegstand, woningbouw, klimaatadaptie, centrumvisie, mobiliteit en transformatie van het landelijk gebied. Bij de beantwoording van de initiatieven heb je oog voor de grotere/overkoepelende processen en probeer je hier zoveel mogelijk bij aan te sluiten. Je kunt worden ingezet voor ruimtelijke vraagstukken/initiatieven binnen zowel het stedelijk als landelijk gebied.

Aanvullende voorwaarden
Na de voorlopige gunning moet een actueel Uniform Europees Aanbestedingsdocument (voorheen Eigen Verklaring) worden overlegd. Wordt deze niet, of niet tijdig overlegd, dan gaan wij over tot gunning aan de tweede partij in rang.


Kandidaatomschrijving

Kennis & ervaring

Omdat functies van planologen lastig zijn in te vullen, stellen we deze uitvraag breed op. Bij voorkeur zien we deze opdracht ingevuld door minimaal een medior planoloog. Gelet echter op de spanning op de arbeidsmarkt is een junior ook een optie, mits die in de dagelijkse praktijk kan terugvallen op een ervaren medior of zelfs senior planoloog van uw organisatie. In uw aanbieding vragen we u nadrukkelijk aan te geven hoe u daar handen en voeten aan gaat geven en hoe dat zich eventueel vertaalt in de tariefstelling.

De kandidaat beschikt over een afgeronde relevante WO- of HBO-opleiding, bijv. planologie of sociale geografie. Een mediorkandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar. De kandidaat heeft kennis op het gebied van projectmatig werken, burgerparticipatie en het zelfstandig beoordelen van ruimtelijke initiatieven. Je hebt zowel affiniteit met het stedelijk als het landelijk gebied. Je bent bekend met het gedachtengoed van de Omgevingswet en bent in staat om integraal te werken en een belangenafweging te maken. Je voelt je thuis in een politiek, bestuurlijke omgeving en kunt in dat verband terugvallen op adviesvaardigheden.

Competenties

- goed ontwikkelde communicatieve vaardigheden;
- lef, initiatief nemen en oplossingsgericht;
- stressbestendig en een gezond relativeringsvermogen;  
- flexibel, daadkrachtig en resultaatgericht;
- constructief in teamverband samenwerken.


Interviewplanning

Interviewplanning

De interviews vinden plaats op woensdag 8 december tussen 14.00 en 17.00 uur.
Afhankelijk van de situatie m.b.t. het coronavirus en het advies van het RIVM, wordt t.z.t. beoordeeld of het interview fysiek in het gemeentehuis kan plaatsvinden of via videoconferencing wordt gehouden.

Toelichting op rooster

28 tot 36 uur

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.