Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker recordbeheer

Raadhuisweg 7, 9251 GH Burgum, Nederland

Sluit over 15 dagen
70 24 uur per week Friesland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

6 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het team Interne Diensten van de gemeente Tytsjerksteradiel zij wij op zoek naar een enthousiaste medewerker recordbeheer!

Als medewerker recordbeheer draag je bij aan het zorgvuldig en efficient beheren van informatie en archieven binnen de gemeente. Je zorgt dat bewaar- en beheerprocessen correct worden uitgevoerd, en je bent verantwoordelijk voor de bewaring, selectie, vernietiging en overbrenging van documenten. Je ondersteunt procesverbeteringen en helpt gebruikers bij hulpvragen over ons zaaksysteem Liber. Deze functie is ingeschaald in schaal 8 cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZPers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Verantwoordelijkheden

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het beschikbaar en toegankelijk maken van onze informatie en archief uit gemeentelijke en private archieven. Je hebt een passie voor cultuur- historisch archiefmateriaal en zorgt ervoor dat het optimaal bewaard en eenvoudig vindbaar is en blijft. Ook speel je een belangrijke rol bij het adviseren over zaken als openbaarheid, permanente bewaring en gegevensvernietiging.

Resultaten

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken:

  • Je beoordeelt, registreert en scant inkomende post en distribueert digitale exemplaren naar de juiste afdelingen of personen;
  • Je scant papieren documenten (back-log) om deze duurzaam beschikbaar te maken in ons DMS/RMA;
  • Je bewaakt de toegankelijkheid, volledigheid en correctheid van de (zaak-)dossiers en zorgt dat ze beschikbaar zijn voor bevoegde medewerkers;
  • Je zorgt voor een veilige en duurzame opslag van documenten;
  • Je beheert documenten op een wijze dat ze gebruikt kunnen worden wanneer dat is vereist;
  • Je beantwoordt interne en externe informatieverzoeken;
  • Je adviseert collegas over documentbeheer en bewaring en levert een bijdrage aan het opstellen van informatiebeheerbeleid;
  • Je draagt bij aan het voldoen aan wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer;
  • Je bepaalt welke documenten bewaard moeten blijven en welke vernietigd mogen worden, op basis van de geldende wet- en regelgeving (bijv. Archiefwet);
  • Je bepaalt welke documenten overgebracht moeten worden naar een archiefbewaarplaats;

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 25 augustus 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week.
  • De kandidaat heeft minimaal een mbo-opleiding op het gebied van informatiebeheer
  • De kandidaat heeft kennis van zaaksystemen Corsa en Liber
  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

Wensen en competenties

Wensen

  • 50 %De mate van werkervaring en kennis van iNavigator en Memorix
  • 50 %De mate van affiniteit met digitalisering

Organisatie en team

Binnen het team Interne Diensten van de gemeente Tytsjerksteradiel zij wij op zoek naar een enthousiaste medewerker recordbeheer!

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op maandagochtend 25 augustus 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZPers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet (rechtstreeks) inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur