Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider bewindvoering & digitalisering

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 aug 2025

Omschrijving

Doel van de opdracht

Het betreft een gecombineerde opdracht van:

  • Projectleider implementatie gegunde applicatie Bewindvoering (Fase 2).

  • Programmamanager Slimmer Werken met Digitalisering.

  • Projectleider van drie inhoudelijke projecten binnen het programma:

    • Aanbesteding CRM-oplossing

    • Aanbesteding Vacature, Matching & Monitoring

    • Orderplanning & Oplevering (GroenVision)

Context

1. Bewindvoeringsapplicatie (Fase 2)

De gemeente vervangt de huidige applicatie Allegro door een nieuwe, gegunde oplossing. De implementatie loopt van mei 2025 t/m maart 2026 en omvat: Conversie van data. Inrichting workflows, autorisaties, koppelingen (o.a. DigiD, Djuma/OpenDIS, Finguard). Opleiding eindgebruikers. Nazorg en overdracht beheer.

2. Programma Slimmer Werken met Digitalisering

Het programma omvat 13 projecten gericht op digitalisering, automatisering en procesverbetering binnen de afdeling Mens & Werk. De programmamanager is verantwoordelijk voor: Coordinatie van het programma en de onderliggende projecten. Monitoring voortgang, risicos en afhankelijkheden. Rapportage aan stuurgroep en opdrachtgever. Borging resultaten en overdracht eind 2025.

3. Projectleiding op drie inhoudelijke projecten programma

CRM/ERP-oplossing: aanbesteding en implementatie van een systeem voor klantinzicht, managementinformatie en procesoptimalisatie.

Vacature, Matching & Monitoring: realisatie van een interne vacaturebank met slimme matching en dashboards.

Orderplanning & Oplevering (GroenVision): digitalisering van orderproces, planning, accordering en facturatie.

Kandidaatomschrijving

Je communiceert proactief, vooral met eindgebruikers. Dit doe je op een open, respectvolle manier, waarbij je integer omgaat met gevoelige informatie. Je vindt het leuk om mee te denken over oplossingen die het sociaal domein verder brengen. Door jouw ondernemende houding en je drive om met anderen samen te werken bereik je resultaat. Daarbij geldt voor jou: afspraak is afspraak.

Eisen

  • Minimaal opleidingsniveau: Minimaal een afgeronde technische HBO opleiding, (technische) informatica, informatiemanagement of informatiekunde. Dit moet blijken uit het CV.

  • Minimale werkervaring: Minimaal tien jaar recente werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein. Dit moet blijken uit het CV.

  • Werkervaring binnen het sociaal domein: Recente werkervaring binnen het sociaal domein binnen gemeentelijke organisaties. Dit moet blijken uit het CV.

  • Uurtarief: Het uurtarief is altijd inclusief reiskosten woon-werkverkeer maar exclusief BTW en exclusief kosten dienstreizen. Bij verlenging van de opdracht is GEEN verhoging van het tarief mogelijk met de volgende kanttekeningen:

    • In het geval u een CAO toepast dan mag verhoging van het tarief plaatsvinden naar aanleiding van een wijziging van de CAO lonen.

    • Indien geen CAO wordt gevolgd, dan mag jaarlijkse tariefverhoging plaatsvinden op basis van het CPI indexcijfer.

  • Gevraagde documenten: Aanleveren na gunning

    • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

    • VOG

Wensen en competenties

Wensen

  • Weging prijsdeel:10 %

  • Recente werkervaring binnen de zorg en overheid: Recente werkervaring binnen de zorg en overheid. Dit moet blijken uit het CV.

    • Ja (25 %)

    • Nee (1 %)

    Weging:25 %

  • Recente ervaring met agile werken: Recente ervaring met agile werken. Dit moet blijken uit het CV.

    • Ja (20 %)

    • Nee (1 %)

    Weging:20 %

  • Recente werkervaring met projectmanagement methodiek: Recente werkervaring met projectmanagement methodiek, zoals Prince2. Dit moet blijken uit het CV.

    • Ja (20 %)

    • Nee (1 %)

    Weging:20 %

Organisatie en team

De gemeente vervangt de huidige applicatie Allegro door een nieuwe, gegunde oplossing. Het programma omvat 13 projecten gericht op digitalisering, automatisering en procesverbetering binnen de afdeling Mens & Werk.

Gespreksinformatie

De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 26 augustus 2025.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Weging:25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur