Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Twenterand
Logo van Gemeente Twenterand

Allround adviseur omgevingsrecht

Gemeente Twenterand

Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

26 - 32

Publicatiedatum:

1 nov 2025
Opdracht tarief 80Opdracht uren 26 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als allround adviseur omgevingsrecht ben je onderdeel van het team Vergunningen en Omgevingsinitiatieven (VOI). Dit team bestaat uit 20 enthousiaste collegas met een grote mate van diversiteit aan kennis en kunde. Er is een plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht. Onze professionals staan in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. In deze functie werk je nauw samen met jouw teamleden, maar ook met de leden van het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid (THV) en andere medewerkers zoals beleidsmedewerkers en financien. Samen leveren we een toekomstbestendige kwaliteit in de fysieke leefomgeving en hebben we een verbindende, inspirerende en visualiserende rol.

Als adviseur omgevingsrecht werk je aan complexe vraagstukken in de fysieke leefomgeving. Het is een veelzijdige generalistische rol binnen ons team VOI waar beleid en uitvoering samenkomen. De rol bevat ook team overstijgende componenten. Je bent adviseur, schrijver, verbinder en aanjager. Je bent een stevige gesprekspartner voor het college, de portefeuillehouders en externe partners. Je weet wat er speelt en kunt snel schakelen. Jouw werkzaamheden zijn veelzijdig en dragen bij aan het ontwikkelen en uitvoeren van beleid dat echt impact maakt voor onze inwoners en ondernemers. Je schrijft heldere, bestuurlijke stukken voor het college en de gemeenteraad waaronder voorstellen, raadstukken en memos. Je adviseert de portefeuillehouders proactief en strategisch. Dat kan zijn over beleid maar ook over casuistiek. Je draagt bij aan de P&C-cyclus (zoals kadernota, begroting, bestuur rapportage en jaarrekening). Je werkt mee aan het opstellen en actualiseren van verordeningen en beleidsstukken (bijvoorbeeld de legesverordening). Je bent aanspreekpunt voor complexe casuistiek/ trajecten met een beleidsmatig of politiek-bestuurlijk karakter. Je werkt nauw samen met de teamleider, coordinator Vergunningen, coordinator RO en andere collega beleidsmedewerkers werkzaam in andere teams.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein bij een overheidsorganisatie
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijdsgoedvinden na een periode van 18 maanden kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever
  • Maximaal uurtarief 80, exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein bij een overheidsorganisatie
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van het juridisch gemeentelijke werkveld binnen het fysieke domein
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet
  • Aantoonbare werkervaring als adviseur binnen het fysieke domein
  • Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente

Wensen en competenties

Competenties

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit en stressbestendigheid.
  • Een vlotte pen en het vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken.
  • De motivatie om samen te werken, maar ook zelfstandig aan de slag te gaan.
  • Communicatief sterk en ervaring met het samenbrengen en komen tot consensus in zaken met tegengestelde belangen en opvattingen.
  • Empathisch en een gezonde dosis humor.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Uitgestrekt van Bruinehaar tot Den Ham is Twenterand de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreeren. Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen als maatschappij doet; zowel met onze inwoners als onze medewerkers. We zijn impactmakers, echte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees hier meer over onze unieke werkomgeving https://werkenbijtwenterand.nl/

Ons team

Ben jij een ervaren allround adviseur omgevingsrecht met helikopterview die graag werkt op het snijvlak van beleid, bestuur en uitvoering? Ben jij iemand die overzicht houdt, goed kan schakelen en energie krijgt van samenwerken met collegas, inwoners en het bestuur. Dan zijn wij op zoek naar jou en jij naar ons!Als allround adviseur omgevingsrecht ben je onderdeel van het team Vergunningen en Omgevingsinitiatieven (VOI). Dit team bestaat uit 20 enthousiaste collegas met een grote mate van diversiteit aan kennis en kunde. Er is een plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht. Onze professionals staan in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. In deze functie werk je nauw samen met jouw teamleden, maar ook met de leden van het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid (THV) en andere medewerkers zoals beleidsmedewerkers en financien. Samen leveren we een toekomstbestendige kwaliteit in de fysieke leefomgeving en hebben we een verbindende, inspirerende en visualiserende rol.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dindag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur