Manitobaplein 1, 7671 GS Vriezenveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
1 nov 2025Als allround adviseur omgevingsrecht ben je onderdeel van het team Vergunningen en Omgevingsinitiatieven (VOI). Dit team bestaat uit 20 enthousiaste collegas met een grote mate van diversiteit aan kennis en kunde. Er is een plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht. Onze professionals staan in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. In deze functie werk je nauw samen met jouw teamleden, maar ook met de leden van het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid (THV) en andere medewerkers zoals beleidsmedewerkers en financien. Samen leveren we een toekomstbestendige kwaliteit in de fysieke leefomgeving en hebben we een verbindende, inspirerende en visualiserende rol.
Als adviseur omgevingsrecht werk je aan complexe vraagstukken in de fysieke leefomgeving. Het is een veelzijdige generalistische rol binnen ons team VOI waar beleid en uitvoering samenkomen. De rol bevat ook team overstijgende componenten. Je bent adviseur, schrijver, verbinder en aanjager. Je bent een stevige gesprekspartner voor het college, de portefeuillehouders en externe partners. Je weet wat er speelt en kunt snel schakelen. Jouw werkzaamheden zijn veelzijdig en dragen bij aan het ontwikkelen en uitvoeren van beleid dat echt impact maakt voor onze inwoners en ondernemers. Je schrijft heldere, bestuurlijke stukken voor het college en de gemeenteraad waaronder voorstellen, raadstukken en memos. Je adviseert de portefeuillehouders proactief en strategisch. Dat kan zijn over beleid maar ook over casuistiek. Je draagt bij aan de P&C-cyclus (zoals kadernota, begroting, bestuur rapportage en jaarrekening). Je werkt mee aan het opstellen en actualiseren van verordeningen en beleidsstukken (bijvoorbeeld de legesverordening). Je bent aanspreekpunt voor complexe casuistiek/ trajecten met een beleidsmatig of politiek-bestuurlijk karakter. Je werkt nauw samen met de teamleider, coordinator Vergunningen, coordinator RO en andere collega beleidsmedewerkers werkzaam in andere teams.
Twenterand, is een betrokken gemeente in het Overijssels land. Uitgestrekt van Bruinehaar tot Den Ham is Twenterand de plek waar we onze vrijheid vinden. Een plek waar we klaar staan voor elkaar. Met ruim 300 medewerkers voelen we ons verbonden met alle 34.000 inwoners en betrokkenen die hier wonen, werken, leven en recreeren. Bij Twenterand geloven we dat veranderen iets is wat je samen als maatschappij doet; zowel met onze inwoners als onze medewerkers. We zijn impactmakers, echte publieksmensen die hun verantwoordelijkheid voelen en nemen. En we houden van het Twentse landschap. We werken en leven daar op de rand waar de vonk over sloeg. Lees hier meer over onze unieke werkomgeving https://werkenbijtwenterand.nl/
Ben jij een ervaren allround adviseur omgevingsrecht met helikopterview die graag werkt op het snijvlak van beleid, bestuur en uitvoering? Ben jij iemand die overzicht houdt, goed kan schakelen en energie krijgt van samenwerken met collegas, inwoners en het bestuur. Dan zijn wij op zoek naar jou en jij naar ons!Als allround adviseur omgevingsrecht ben je onderdeel van het team Vergunningen en Omgevingsinitiatieven (VOI). Dit team bestaat uit 20 enthousiaste collegas met een grote mate van diversiteit aan kennis en kunde. Er is een plezierige informele werksfeer waarin de samenwerking versterkt wordt door elkaar scherp te houden, uit te dagen en te inspireren. We kijken naar elkaar om en je kunt altijd bij iemand terecht. Onze professionals staan in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en natuurlijk met de eigen organisatie. Zo gezegd zijn de lijntjes kort. In deze functie werk je nauw samen met jouw teamleden, maar ook met de leden van het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid (THV) en andere medewerkers zoals beleidsmedewerkers en financien. Samen leveren we een toekomstbestendige kwaliteit in de fysieke leefomgeving en hebben we een verbindende, inspirerende en visualiserende rol.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 12 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dindag 11 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 5 november 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 10 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
