Logo van Gemeente Dalfsen
Logo van Gemeente Dalfsen

Projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

12 - 16

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 12 - 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Gemeente Dalfsen werkt aan vastgesteld en uitvoerbaar beleid voor de huisvesting van arbeidsmigranten.

Het beleid draagt bij aan:

  • het voorkomen van ongewenste woon- en leefomstandigheden;

  • het tegengaan van arbeidsuitbuiting;

  • het waarborgen van gelijkwaardige behandeling van arbeidsmigranten als volwaardige inwoners.

Het project raakt meerdere domeinen en vraagt om een verbindende, daadkrachtige aanpak. De projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten coördineert het projectteam dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van dit beleid.

De werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • coördineren van de inventarisatie van de huidige woonsituatie van arbeidsmigranten binnen de gemeente Dalfsen;

  • ontwikkelen van beleidsmatige en ruimtelijke kaders;

  • opstellen van werkprocessen en een uitvoeringsplan voor toezicht en handhaving;

  • betrekken van relevante stakeholders (werkgevers, uitzendorganisaties, woningcorporaties e.a.);

  • zorgen voor afstemming tussen beleid, uitvoering en handhaving;

  • bewaken van planning, kwaliteit, draagvlak en bestuurlijke besluitvorming;

  • rapporteren over voortgang en resultaten aan de interne opdrachtgever en het bestuur.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met huisvestingsvraagstukken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke projecten op het snijvlak van wonen, samenleving en beleid;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met ontwikkelen en implementeren van beleid of uitvoeringsplannen;

  • Aantoonbare werkervaring met projectleiding op het gebied van huisvesting voor arbeidsmigranten.

Competenties

  • Verbindend vermogen;

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk);

  • Analytisch vermogen;

  • Overtuigingskracht;

  • Organisatiesensitiviteit.

Organisatie en team

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordelingsproces

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  • Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
    De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria. De 10 best scorende kandidaten worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
    De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  • Stap 4: Selectiegesprek
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel (met name op de competenties). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Opties verlenging: 2 x 3 maand(en)

Fee: De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie:

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie:
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr