Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 sept 2026Publicatiedatum:
31 okt 2025Gemeente Dalfsen werkt aan vastgesteld en uitvoerbaar beleid voor de huisvesting van arbeidsmigranten.
Het beleid draagt bij aan:
het voorkomen van ongewenste woon- en leefomstandigheden;
het tegengaan van arbeidsuitbuiting;
het waarborgen van gelijkwaardige behandeling van arbeidsmigranten als volwaardige inwoners.
Het project raakt meerdere domeinen en vraagt om een verbindende, daadkrachtige aanpak. De projectleider Huisvesting Arbeidsmigranten coördineert het projectteam dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van dit beleid.
De werkzaamheden bestaan onder meer uit:
coördineren van de inventarisatie van de huidige woonsituatie van arbeidsmigranten binnen de gemeente Dalfsen;
ontwikkelen van beleidsmatige en ruimtelijke kaders;
opstellen van werkprocessen en een uitvoeringsplan voor toezicht en handhaving;
betrekken van relevante stakeholders (werkgevers, uitzendorganisaties, woningcorporaties e.a.);
zorgen voor afstemming tussen beleid, uitvoering en handhaving;
bewaken van planning, kwaliteit, draagvlak en bestuurlijke besluitvorming;
rapporteren over voortgang en resultaten aan de interne opdrachtgever en het bestuur.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met huisvestingsvraagstukken.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider bij een gemeente;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke projecten op het snijvlak van wonen, samenleving en beleid;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met ontwikkelen en implementeren van beleid of uitvoeringsplannen;
Aantoonbare werkervaring met projectleiding op het gebied van huisvesting voor arbeidsmigranten.
Verbindend vermogen;
Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
Resultaatgerichtheid;
Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk);
Analytisch vermogen;
Overtuigingskracht;
Organisatiesensitiviteit.
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 13 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Opties verlenging: 2 x 3 maand(en)
Fee: De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie:
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie:
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 6 november 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De externe administratieve broker is bereikbaar. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.