thumbnail
thumbnail

Coördinator Planning & Control

Buiten de Veste 1, 4652 GA Steenbergen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2023

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 nov 2023

Organisatie
Gemeente Steenbergen, met haar 25.000 inwoners, vijf dorpen en een stad, is een gemeente om trots op te zijn. De kernen De Heen, Dinteloord, Kruisland, Nieuw-Vossemeer, Steenbergen en Welberg hebben ieder een eigen karakter en dynamiek, maar samen zijn ze één. Het is er fijn wonen, werken en recreëren. De gemeentelijke organisatie zet zich dagelijks vol ambitie in voor de gemeente Steenbergen. Een organisatie die volop in ontwikkeling is om klaar te zijn voor een mooie toekomst. Een toekomst waarbij we samen met onze inwoners en ondernemers bouwen aan onze gemeente.

Omschrijving van de opdracht
In verband met versterking van het team Financiën zijn wij op zoek naar een ervaren coördinator P&C voor de jaarstukken 2023. Als coördinator Planning & Control (P&C) ben jij de spin in het web op het gebied van de financiën in Steenbergen. Het is een zeer veelzijdige en dynamische functie waarbij je continu in contact staat met alle belanghebbenden binnen de gemeente van je eigen tot team, de accountant, onze collega’s van Interne Controle tot de afdelingsmanagers en college.

Taken en verantwoordelijkheden
In deze opdracht verricht je onder meer de volgende werkzaamheden:

Je coördineert, begeleidt de verschillende producten uit de P&C-cyclus van begin tot eind en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt. Je werkt nauw samen met de diverse afdelingen binnen de gemeente en je collega’s binnen het team Financiën en jij stelt de P&C-producten (zowel digitaal als op papier) samen. Onze planning-en-control-documenten komen dankzij bijdragen van veel collega’s tot stand. Jij zorgt voor de verbinding. Jij weet als geen ander wat ieders bijdrage is, waar mogelijke knelpunten zitten en waar je moet ingrijpen. Jij zorgt dat iedereen op de hoogte is van wat zij wanneer moeten opleveren en je stuurt hier actief op. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingsrichtingen. Oplossingsgericht zijn helpt daarom enorm bij het goed functioneren in deze rol. Je maakt werkbare planningen en bewaakt de voortgang, kwaliteit en besluitvorming van de P&C-documenten. Je kent de samenhang tussen de verschillende documenten, ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt continu een kwaliteitsslag. Je coördineert de beantwoording van raadsvragen, moties en amendementen die betrekking hebben op de P&C-producten. Je bent de schakel tussen het team Financiën, Team Concerncontrol en de accountant. Je begrijpt dus wat nodig is voor een goede interne controle, getrouwheid, rechtmatigheid en hoe dit moet worden vastgelegd en aangetoond. Ook volg je de ontwikkelingen op het gebied van financiën op de voet. Waar de ontwikkelingen de planning en control raakt, vertaal je deze ontwikkelingen, naar financieel beleid en verbetervoorstellen voor de planning en control cyclus en bespreek je dit binnen de organisatie en je eigenteam.

Wie ben jij?
Jij bent een financieel professional die analytisch sterk is. Jij hebt een open en toegankelijke persoonlijkheid en bent daardoor gemakkelijk benaderbaar voor collega’s en andere gesprekspartners. Jij bent uiterst betrokken bij je werk, voelt je verantwoordelijk en bent een aanpakker. Jij stroopt je mouwen op en zet je woorden om in daden. Communicatief ben je sterk, je communiceert makkelijk op diverse niveaus en kunt daarbij snel schakelen tussen de verschillende belangen. Daarnaast vragen we flexibiliteit, dit is nodig omdat je mee moet kunnen bewegen met wat het werk en het team nodig heeft, en omdat je in een politieke omgeving werkt. Kortom: werk dat uiterste betrouwbaarheid en integriteit van jou vraagt.

  • Je beschikt over een HBO+ werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van Accountancy, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of soortgelijk.

  • Ook heb je relevante werkervaring opgedaan binnen de Planning & Control-cyclus, heb je kennis over het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en ben je bij voorkeur bekend met softwarepakketten voor het opstellen van Planning en Control-documenten gemeentefinanciën en Planning & Control;

  • Om de coördinerende rol op te pakken voor collega's in het team en organisatiebreed, ben je van nature een verbinder en houdt je van samenwerken;

  • Belangen kunnen afwegen binnen, zowel het politiek-bestuurlijke krachtenveld als de uitvoeringspraktijk, en kunnen komen tot afgewogen oordeelsvorming en adviezen. Daarin durf je kritisch en onafhankelijk te zijn.

  • Resultaat-, oplossingsgerichte en klantgerichte werkwijze, met oog voor het proces.

  • Initiatiefrijke, innovatieve en flexibele instelling.

  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare functie.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  • Om bij gemeente Steenbergen te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12 en 41 (via uw leverancier). Eventueel aanpassen per opdracht. Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

    Indien drie weken na start dossiervorming nog geen Verklaring omtrent gedrag is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.

  • Voor de inzet van zzp’ers die zich nog niet hebben laten detacheren via bureau, heeft de gemeente Steenbergen een contract met Haert B.V. (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp-contractmanagement: Haert B.V. gaat namens de gemeente Steenbergen het contract met de zzp’er aan.

    De zzp’er gaat zijn uren registreren in Flex West- Brabant, maar stuurt zijn/haar factuur naar Haert B.V.

    Indien de zzp’er zich laat aanbieden via een bureau, dan maakt het bureau afspraken met de zzp’er over de bemiddelingsbedrag. Dit bedrag factureert het bureau rechtstreeks aan de zzp’er. Er komt geen contract tot stand tussen het bureau en Flex West- Brabant en Haert B.V. gaat namens de gemeente Steenbergen het contract aan met de voorgestelde zzp’er.

  • Met uw inschrijving verklaart de zzp’er én (indien van toepassing) het bureau dat hem/haar bemiddeld, akkoord te zijn met het zzp-contractmanagement via Haert B.V. zoals hiervoor omschreven.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO+ opleiding in de richting van Accountancy, Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of soortgelijk. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en bij voorkeur bekend met softwarepakketten voor het opstellen van Planning en Control-documenten gemeentefinanciën en Planning & Control. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Coördinator Planning & Control die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.