Spoorlaan 181, 5038 CB Tilburg, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 jul 2025De OMWB is volop aan het ontwikkelen op alle vlakken; in wetgeving, processen, organisatiewijze, milieuthemas. Samen met meer dan 20 collegas van het cluster Informatievoorziening (IV) werken we de ondersteuning en ontwikkeling van het werken met data binnen onze organisatie. Om deze groei te stroomlijnen werken we organisatie breed programmatisch aan data gedreven werken. Het programmateam zoekt voor een tweetal projecten een ervaren projectleider met goede communicatieve vaardigheden die de brug kan slaan tussen technologie en (vak) inhoud. We zoeken iemand die besluitvaardig en resultaatgericht is en ervaring heeft met projecten op de scheidslijn van IV en uitvoerende processen.
Kwaliteitsverbetering Omgevingsdossier
De primaire processen van de OMWB worden ondersteunt door een VTH-systeem (RXMission), dat bestaat uit drie onderdelen: het zaaksysteem, de samenwerkingsfunctionaliteit (SWF) en het Omgevingsdossier.
Het Omgevingsdossier vormt het centrale informatiepunt van het werk van een vergunningverlener, toezichthouder, handhaver of adviseur. Het Omgevingsdossier geeft in een oogopslag weer wat er speelt op een locatie (welk object betreft het, welke activiteiten vinden er plaats, welke besluiten horen daarbij).
De OMWB beschikt op dit moment over circa 80.000 omgevingsdossiers. Het merendeel hiervan betreft milieudossiers, maar hier zitten bijvoorbeeld ook evenementen, bouwwerken, bouwstoffenlocaties en bodemlocaties tussen. Het is belangrijk dat de informatie in het Omgevingsdossier actueel, betrouwbaar en volledig is. We constateren echter dat op dit moment de kwaliteit niet op het gewenste niveau is en zijn inmiddels een verbetertraject aan het initiëren.
Als projectleider ga je leiding geven aan dit verbetertraject samen met het programmateam en collega's vanuit cluster IV en de uitvoerende teams. Resultaat van dit verbetertraject is een beheersorganisatie, waarin processen zijn gestandaardiseerd, data kwaliteit wordt gemonitord en rollen (opnieuw) zijn belegd en gegevensmanagement van het OD onderdeel is van ons kwaliteitsmanagementsysteem.
Register MBA (rMBA)
In het kader van het Interbestuurlijk Programma (IBP) Versterking VTH en haar opvolger het Programma Digitaal VTH-stelsel wordt gewerkt aan een landelijk register dat wordt gevuld met gegevens van alle toegestane milieubelastende activiteiten (MBAs) op locaties in Nederland. De organisaties die vergunningen verlenen en meldingen en informatie beoordelen voor MBAs (ODs, gemeenten, rijksoverheden) zijn de bronhouders van deze gegevens. Zij dienen deze gegevens aan te leveren aan het toekomstige register.
Als OMWB gaan we ook aansluiten, maar omdat te realiseren zijn er nog een aantal stappen te nemen:
Technische aansluiting op rMBA vanuit onze eigen systemen.
Wijze van vastlegging van de MBA binnen de primaire processen in het VTH systeem. Hier ligt ook de link met de eerste opdracht aangezien de vastlegging van de gegevens moet plaatsvinden binnen het Omgevingsdossier.
Conversie en kwaliteitsverbetering van beschikbare data.
Opzetten monitoring datakwaliteit rMBA.
Als projectleider werk je samen met de inhoudelijke collega's deze stappen uit en zorg je dat we als organisatie klaar zijn om aan te sluiten op het register.
Geen ZZP;
Uit het CV van de kandidaat blijkt dat hij/zij beschikt over een hbo-diploma;
3p
De kandidaat beschikt over een eigen telefoon en tablet voor het uitvoeren van de werkzaamheden. De OMWB vergoedt hiervoor geen kosten;
2p
De OMWB kent geen vergoeding voor reiskosten woon-werk, parkeerkosten en verblijfskosten. Dienstreizen worden vergoed tegen € 0,19 netto per kilometer;
2p
Er dient in het gesprek een klik te zijn met de kandidaat;
2p
Overeenkomstig het beleid ‘nevenwerkzaamheden en financiële belangen OMWB’ geldt voor inhuurmedewerkers dat nevenwerkzaamheden en financiële belangen gemeld moeten worden. De OMWB krijgt dan inzicht krijgt in de soort werkzaamheden en/of belangen die je als medewerker hebt, en waardoor de OMWB vervolgens kan toetsen en of dit een goede functievervulling bij de OMWB in de weg kan staan;
De kandidaat past in het team;
2p
Kandidaat dient 3 tot 7 jaar ervaring in een vergelijkbare functie te hebben.
Minder dan 3 jaar ervaring in vergelijkbare functie (0 Punten)
3 jaar ervaring in vergelijkbare functie (1 Punten)
4 jaar ervaring in vergelijkbare functie (2 Punten)
5 jaar ervaring in vergelijkbare functie (3 Punten)
7 jaar ervaring in vergelijkbare functie (4 Punten)
7 jaar of langer ervaring in vergelijkbare functie (5 Punten)
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
4p
Bij de OMWB hebben we een duidelijke missie: zichtbaar samen werken aan een schone, duurzame en veilige leefomgeving. Een leefomgeving waarin we 1,2 miljoen mensen veilig willen laten wonen, werken en recreëren. Dit doen we door middel van vergunningverlening, toezicht en handhaving op de milieuwetgeving, in opdracht van de gemeenten en de provincie in ons werkgebied.
Om dit te bereiken kijken meer dan 250 collega’s om zich heen. We kijken naar wat onze omgeving nodig heeft. Door bijvoorbeeld dagelijks metingen en onderzoek te verrichten in een gebied met zware industrie; of door dé partner voor gemeenten en provincie te zijn rondom taken op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Die expertise ontwikkelen we elke dag en die biedt ons een uniek perspectief op de omgeving.
De OMWB is volop aan het ontwikkelen op alle vlakken; in wetgeving, processen, organisatiewijze, milieuthemas. Samen met meer dan 20 collegas van het cluster Informatievoorziening (IV) werken we de ondersteuning en ontwikkeling van het werken met data binnen onze organisatie. Om deze groei te stroomlijnen werken we organisatie breed programmatisch aan data gedreven werken.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaataanbieden
De OMWB betaalt 25% van de facturen op een G-rekening. Indien u akkoord gaat met dit criteria verzoeken wij u het G-rekeningnummer van uw organisatie in te vullen op uw stamkaart bij de externe partij.