Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Coördinator Data en Onderzoek

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 mrt 2025

De functie
Als coördinator Team Data & Onderzoek geef je leiding aan een team van GEO specialisten, beleidsonderzoekers en BI-specialisten. Samen zorgen jullie ervoor dat beleid en besluitvorming binnen de gemeente gebaseerd is op feiten, cijfers en gedegen analyses. Het team beheert ook de kwaliteit van de gegevens in de basisregistraties.

Jij bent de verbindende schakel tussen de teams en de verschillende afdelingen binnen de gemeente en je zorgt ervoor dat de teams goed samenwerken. Je bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van het data gedreven werken binnen de gemeente. Je bent trekker van verschillende projecten en activiteiten binnen de I-visie van de gemeente Schiedam op het gebied van data. Je hebt oog voor innovatie en helpt de organisatie stappen te zetten in data-analyse, kwaliteit van data, onderzoek en visualisatie.

Samen met de andere coördinatoren zorg je voor de aansturing van de teams binnen de afdeling en adviseer je de afdelingsmanager.

Omschrijving van de opdracht 

  • Coördineren en aansturen van het team Data & Onderzoek

  • Prioriteren en verdelen van onderzoeksvragen en data-analyses binnen het team

  • Stimuleren van data gedreven werken binnen de gemeentelijke organisatie

  • Zorgdragen voor kwalitatieve en bruikbare beleidsanalyses en datarapportages

  • Verbinden van interne (zoals directie en bestuur) en externe stakeholders (zoals onderzoeksbureaus en andere overheidsinstanties)

  • Adviseren over strategische en innovatieve ontwikkelingen op het gebied van data, onderzoek en BI

  • Je geeft advies aan directie en bestuur

  • Waarborgen van datakwaliteit en naleving van relevante wetgeving (zoals AVG en de basisregistraties)

Functieprofiel

  • Je hebt een proactieve en verbindende houding, met oog voor samenwerking en innovatie voor de medewerkers en afdelingen

  • Je bent praktisch, proactief en pakt dingen snel op.

  • Je hebt uitstekende advies vaardigheden

  • Je bent open en eerlijk in je communicatie en je bent toegankelijk

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.
In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Indien deze informatie ontbreekt, behoudt de Inhuurdesk zich het recht de aanbieding ter zijde te leggen.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding

  • Je hebt ervaring in het aansturen van teams op het gebied van data, geo informatie en onderzoek

  • Je hebt ervaring in een coördinerende of leidinggevende rol

  • Het maximum uurtarief is €110,

Gunningscriteria / wensen

  • In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe je aan duurzaamheid doet

  • Opleiding in Bestuurskunde, Informatiekunde, Data Science of een andere relevante richting

  • Je hebt ervaring met data-analyse, beleidsonderzoek en business intelligence

  • Je hebt ervaring binnen de (lokale) overheid

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • een proactieve en verbindende houding;

  • oog voor samenwerking en innovatie voor de medewerkers en afdelingen;

  • praktisch ;

  • proactief ;

  • pakt dingen snel op;

  • uitstekende adviserende vaardigheden ;

  • open en eerlijk in je communicatie ;

  • toegankelijk.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.