thumbnail
thumbnail

Projectleider "Grip op Vastgoed"

Gemeente Schagen

Laan 19, 1741 EA Schagen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110
16 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 feb 2024

Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld vastgoed en grondzaken van de gemeente Schagen zijn we op zoek naar een projectleider “grip op vastgoed”. De gemeentelijke vastgoedportefeuille, bestaande uit ca. 150 ha (niet openbare) grond en ca. 65 gebouwen, vraagt al enige jaren aandacht. Bij onderzoeken is geconstateerd dat er meer overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille nodig is en dat de informatievoorziening en het inzicht in beleid verbetert kan worden. Gestreefd wordt naar een (minimaal) kostprijsdekkende exploitatie van de portefeuille. Daarvoor moeten impliciete subsidies expliciet worden en (politieke) keuzes ten aanzien van het vastgoed transparant zijn/worden.

Met het oog hierop is het project “grip op vastgoed” gestart.

Doelstellingen van dit project zijn o.a.:

  1. Verkrijgen van inzicht in opbrengsten, kosten, risico’s en beheersmaatregelen voor college van B&W en gemeenteraad. Er is sprake van marktconforme huren en er is zicht op kostprijsdekkende exploitatie;

  2. Rechtmatige verhuur en (uitgifte) van gemeentelijk vastgoed conform de ABBB en in overeenstemming met de Wet Markt en overheid;

  3. Aanschaf en implementatie van een vastgoedbeheersysteem;

  4. Ontwikkeling vastgoedmanagementrapportage waardoor vastgoedinformatie integraal eenduidig inzichtelijk is en er gestuurd kan worden op  portefeuilleniveau en op objectniveau;

  5. Opstellen van werkprocessen;

  6. Wegwerken “achterstallig onderhoud”. Voor alle objecten waar geen contract voor aanwezig is het nodig een  contract op te stellen of te achterhalen.

Werkzaamheden

  • je bent verantwoordelijk voor het integrale project “grip op vastgoed”

  • je bent voorzitter van de projectgroep die regelmatig bijeenkomt

  • je maakt deel uit van de stuurgroep die toeziet op de voorgang van het project.

Organisatie
Het taakveld vastgoed en grondzaken maakt deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling. Inmiddels wordt er gewerkt met assetmanagers die ieder een deel van de portefeuille beheren. Aan de assetmanagers zijn medewerkers gekoppeld die zich bezig houden met het onderhoud van het vastgoed alsmede aan een vastgoedmedewerker, zodat het juridisch beheer en het onderhoud op elkaar aansluit. Verder bestaat het team uit een jurist en een strategisch adviseur.

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij

  •  minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij de overheid waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeente

  •  inzicht in ambtelijke, bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen

  •  een verbinder tussen de zakelijke kant van het vastgoed en de maatschappelijke opgave die de portefeuille met zich mee brengt

  • beschikken over een academisch denk- en werkniveau

  • in staat zijn om processen te implementeren en aan te sturen

  • beschikken over vakinhoudelijke vastgoedkennis

  • aantoonbare affiniteit met vastgoeddata

  • beschikken over 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer

  • 2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op donderdag.

Gevraagde competenties

  • verbinder

  • bestuurlijke sensitiviteit

  • flexibel

  • klantgericht

Eisen

  • Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een relevante HBO opleiding. Dit blijkt uit het meegezonden CV.

  • Werkervaring: Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 30 %

  • Werkervaring: Kandidaat heeft > 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Weging: 25%

  • Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij een gemeente. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat o.a. getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden. Weging: 25 %

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Projectleider "Grip op Vastgoed" die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.