Begindatum:
1 apr 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
16Publicatiedatum:
12 feb 2024Omschrijving van de opdracht
Voor het taakveld vastgoed en grondzaken van de gemeente Schagen zijn we op zoek naar een projectleider “grip op vastgoed”. De gemeentelijke vastgoedportefeuille, bestaande uit ca. 150 ha (niet openbare) grond en ca. 65 gebouwen, vraagt al enige jaren aandacht. Bij onderzoeken is geconstateerd dat er meer overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille nodig is en dat de informatievoorziening en het inzicht in beleid verbetert kan worden. Gestreefd wordt naar een (minimaal) kostprijsdekkende exploitatie van de portefeuille. Daarvoor moeten impliciete subsidies expliciet worden en (politieke) keuzes ten aanzien van het vastgoed transparant zijn/worden.
Met het oog hierop is het project “grip op vastgoed” gestart.
Doelstellingen van dit project zijn o.a.:
Verkrijgen van inzicht in opbrengsten, kosten, risico’s en beheersmaatregelen voor college van B&W en gemeenteraad. Er is sprake van marktconforme huren en er is zicht op kostprijsdekkende exploitatie;
Rechtmatige verhuur en (uitgifte) van gemeentelijk vastgoed conform de ABBB en in overeenstemming met de Wet Markt en overheid;
Aanschaf en implementatie van een vastgoedbeheersysteem;
Ontwikkeling vastgoedmanagementrapportage waardoor vastgoedinformatie integraal eenduidig inzichtelijk is en er gestuurd kan worden op portefeuilleniveau en op objectniveau;
Opstellen van werkprocessen;
Wegwerken “achterstallig onderhoud”. Voor alle objecten waar geen contract voor aanwezig is het nodig een contract op te stellen of te achterhalen.
Werkzaamheden
je bent verantwoordelijk voor het integrale project “grip op vastgoed”
je bent voorzitter van de projectgroep die regelmatig bijeenkomt
je maakt deel uit van de stuurgroep die toeziet op de voorgang van het project.
Organisatie
Het taakveld vastgoed en grondzaken maakt deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling. Inmiddels wordt er gewerkt met assetmanagers die ieder een deel van de portefeuille beheren. Aan de assetmanagers zijn medewerkers gekoppeld die zich bezig houden met het onderhoud van het vastgoed alsmede aan een vastgoedmedewerker, zodat het juridisch beheer en het onderhoud op elkaar aansluit. Verder bestaat het team uit een jurist en een strategisch adviseur.
Kandidaatomschrijving
Van de kandidaat vragen wij
minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij de overheid waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeente
inzicht in ambtelijke, bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen
een verbinder tussen de zakelijke kant van het vastgoed en de maatschappelijke opgave die de portefeuille met zich mee brengt
beschikken over een academisch denk- en werkniveau
in staat zijn om processen te implementeren en aan te sturen
beschikken over vakinhoudelijke vastgoedkennis
aantoonbare affiniteit met vastgoeddata
beschikken over 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer
2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op donderdag.
Gevraagde competenties
verbinder
bestuurlijke sensitiviteit
flexibel
klantgericht
Eisen
Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een relevante HBO opleiding. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
Werkervaring: Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30 %
Werkervaring: Kandidaat heeft > 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Weging: 25%
Werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij een gemeente. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Weging: 20 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat o.a. getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden. Weging: 25 %
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.